Stundens ingivelse (V86 Solvalla)

Hade egentligen inte alls tänkt lira trav idag, det är som bekant V75 undertecknad har fokus på. Likväl, på lunchrasten satt jag och strötittade igenom startlistorna några minuter och slentrianstreckade några kusar. När alla lopp förutom ett var genomgångna ångrade jag mig, stängde ner fönstret och bannade mig själv med att ”V75 får minsann räcka, därmed basta”!

Några sekunder senare infann sig ångesten.

-Jaha?!? Tänk om just dessa kusar vinner denna gång då, när jag inte lämnat in systemet? Eländes elände…

Trummar med fingrarna på skrivbordet. Skruvar ångestfyllt på sig i stolen. Muttrar något ohörbart, för att kort därpå ånyo klicka sig fram till ATG:s hemsida och åter träda in på V86-avdelningen, där strecken så gentilt låg kvar. Överjaget tog dock överhanden, jag lämnade inte in systemet utan nöjde mig med att skriva ut systemet på papper, så får det gotta till sig i fickan och vi ”får se” vad som händer när vi kommer hem…

*host*

Som ni ser har jag nu kommit hem.

Vad gäller V75 i helgen som var, fick jag helt fel gällande Ludde. Han gjorde ett kanonlopp med Raja. Det är bara att gratulera. Likväl, Sebbe var inte på topp, hade han varit det är jag övertygad om att han vunnit. Men, icke desto mindre, Raja var rysligt bra och bäst för dagen samt Ludde fick en välförtjänt seger. Vi böjer oss för överheten och lyfter på hatten.

Vidare torskade jag även då grön kusk junior gick och vann. Inget ont om Anders i sig, men han vinner för sällan med sin fars hästar för att jag ska känna mig streckmotiverad. I övrigt var jag rätt på det, men det hände inget i de lopp jag garderade.

Nåväl, nu hoppas vi på åtta rätt under kvällen. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Stundens ingivelse (V86 Solvalla)

  1. Vinnarskalle skriver:

    Uppmärksammade inte att du lirat idag förrän i efterskott… Det blev en rejält svår omgång! Vi får spotta i nävarna och ta nya krafter på lördag! 😉

Kommentera

