Ty jag har syndat

…och lämnat in systemen redan idag under fredagkvällen.

Ja, vad tusan! Nu sitter jag och slappnar av efter en hektisk vecka på jobbet, lutar mig tillbaka, njuter av The Quireboys samt ett glas El Dorado 15 yo. Livet kunde vara sämre.

Jag är så slut att jag faktiskt inte orkar köra sista fighten imorgon med att insupa sista-minuten-infon, utan jag chansar helt enkelt på att det inte blir fler strykningar än de vilka redan är gjorda i skrivande stund. Spelmässigt förfall, jag vet, men so mote it be! Vi gör istället en kraftansträngning ikväll och lämnar in rubbet samt håller tummarna. Jag ska dessutom försöka pyssla med en garderob imorgon, så det är skönt att slippa behöva tänka på tidspressen med inlämning, deadlines samt fan och dennes moster.

Denna omgång går V75 på Hagmyren och Hallsta Lotus tycks bli en av de mer betrodda. Likväl, även om J-O varit uppåt, hade jag nog likväl gått emot denna gång. Att döma av strecken behöver det inte hända mycket alls i övrigt, om Hallsta inte lever upp till förväntningarna. Farmfurir från ett klockrent läge, Lix Mollyn med Tobbe från ett andraspår, Bosse från ett springspår och the one and only Stamping med i matchen. Strecket på Stamping kommer från hjärtat, mest av allt hoppas jag att Peter styr kusen först över linjen, om man får önska något, denna V75-omgång.

Det blir inget jokersystem denna gång, blir nog inget så länge vi kör med tävlingssystem till Sportsvenssons V75-tävling. Istället kommer här två matematiska system samt ett vinnarspel. 720-raderssystemet är identiskt med mitt system till tävlingen. Till synes ett TV-system, men när jag gnuggat klart båda hjärncellerna mot varandra fick det till syvene och sist bli spik i de avslutande avdelningarna. Initialt hade jag spik i första och då var Covington Ås den betrodde, även stallet tycks sätta sin tillit till kusen ifråga. Men, är Calvados på humör och kommer iväg bra, då blir han överdjävlig att tas med. Likaså om nu Åke och Peter bestämmer sig för att fightas, då bjuds herr Nyberg in i matchen och kan skölja över dem båda på upploppet.

Självfallet var Hallsta Lotus med i övervägningarna gällande spik till omgången. Likväl, vad gäller tävlingen kommer nog flera av mina medtävlare spika densamme och vad gäller att vinna cash, så är det många bra kusar som är väldigt billiga på strecken då Lotus självfallet spikas av en stor del av spelarkollektivet. Visst, han kan mycket väl vara med i matchen nu igen, efter sina torskar under säsongen, men det kan lika gärna häxa. Jag har aningar om det senare.

Vad gäller V75-6 hade jag här ett gäng hästar, fyra, fem från första början, men bestämde mig i sista stund för att istället ta ställning för Pelle L och hoppas Lennartsson gör sitt yttersta. Värst emot är Örjan, men han har ändå spår tio och jag hoppas Package Deal rinner undan.  Här noteras dessutom att en av tränarna i detta lopp har jag sparrats i kickboxning med en gång i tiden och det slutade med att jag levererade en styck revbensspricka, gentilt levererad med mina smala men naggande goda skenben, medelst en klockren rundspark. Nu kan det kanske missförstås till att vi körde fullkontakt, men så var icke fallet då min träningskamrat blev trängd i ett hörn och desperat försökte ta sig därifrån. Dock, att gå framåt är en dålig idé, då passar sidled bättre. Då slipper man dubbeleffekten med att knäet kommer in i leken, när man går in i en rundspark… (Revbenssprickor hör till leken, jag har själv råkat ut för det och det är självfallet aldrig meningen att skada under träningen. Shit happens, when you party naked…)

V75-7, här kommer Across the Bridge vara tung emot och vid sidan om denne finns det flera aspiranter samt intressanta skrällkusar. Likväl, jag tar ånyo ställning och spikar Adielsson. Han var grym senast och Erik från ett fjärdespår, kuse i form, kort upplopp, etc, etc. Den tar vi, sa polisen. Systemen ser ut som följer:

Två sjuor förra veckan, vi hoppas på åtminstone en imorgon, fast med något bättre återbäring, förra helgen var rena skämtet…

Nåväl gott folk, nu kör vi! Enjoy!

 

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ty jag har syndat

  1. Vinnarskalle skriver:

    Dina synder äro förlåtna om du får sju rätt! 😉

    (vänligen bortse från min kommentar i föregående inlägg, lyckades tydligen lägga i min kommentar där först…)

Kommentera

