-Det är väl för böfvelen inte mitt fel?!?

Sista veckan av pappaledighet, vilket är liktydigt med inskolning på dagis. Lillfjant trivs som fisken i vattnet på nämnda place. Det är egentligen bara pappafjanten själv som oroar sig. Har haft ångest som f*n över att lämna junior själv. Men, som sagt, han klarar sig galant och tusan vore väl annars? Den lille gamängen går och flirtar med såväl personal som övriga blöjbajsdvärgar, vilka är flickor i stort hela högen, iaf som jag sett än så länge. Sålunda, lilltrollet är som en tupp i en hönsgård, mår som en prins och enligt personalen så trygg i sig själv att det går alldeles lysande. En värld av ångest, tung som sten, faller från axlarna och som vore man Atlas känner man sig genast något bättre till mods.

Nåväl, idag på eftermiddagen satt jag uttråkad i dagis personalrum, hade med mig Expressens sportbilaga från i tisdags. Satt och slökikade igenom den (för att spana igenom kommande V75:s startlistor) och smuttade på en kopp ljummen  kaffe, när jag noterar att det minsann är onsdag och sålunda V86 på Solvalla. Jag menar, personalen ville att jag skulle gå undan helt, så de fick se att det funkar bra när jag säger hejsansvejsan till det lilla underverket. Att jag då sedan frestas att lira en V86 i mitt uttråkade tillstånd kan väl näppeligen ligga mig till last? –Det är väl inte mitt fel?

När det blott är tjugo minuter kvar av dagens inskolnings-session ansluter den ömma modern. Da foxy lady. Frugan. Draken. Kort och gott, hon som bestämmer. Eller. Kan något, enligt somliga. ”Regeringen”, som min gamla tysklärare, Sigge,  från högstadiet, skulle ha sagt. Nu nickar en del leende och fnissar i smyg. Andra rynkar på näsan och svär över sexistiska manssvin, jag skiter i vilket. Nöff! Mind the smiley… 🙂

Nåväl, när vi skuttar ut från dagiset är eder ödmjuke bloggare hungrig som en varg, de sägs hava aptit. Jag vet inte.  Eller ja, skuttar och skuttar? Knoddis blev kinkig, han ville helst vara kvar. Han lämnade ett helt harem, till förmån för två trötta föräldrar. Vilket nedköp!

Hungrig var det ja! Jag föreslår, lägger fram en motion, om att vi skulle kunna käka hämtmat, närmare bestämt thai och karlsloken i sällskapet, dvs petite moi, erbjuder sig ridderligt att hämta krubbet. Förslaget gillas, klubbas med ett jakande samt gillande igenom och sexy-yo-mama tar junior med sig i ena bilen och undertecknad tar andra farkosten för att ratta den i riktning mot Thaipalatset.

Väl utanför nyss nämnda asiatiska och tillika kulinariska inrättning väljer jag att göra en fransk parkering till vänster om ingången. Denna, till tidaholmska trafikseder och -bruks acklimatiserade, handling får till direkt följd, av en indirekt medveten handling, att eder formstarke bloggare (rund är också en form!) får syn på konditori Mekka, på andra sidan vägen, det första han gör, när han kliver ur bilen. Fem minuter senare går en yngling i sina bästa år ut från Mekka med en styck rulltårta, Budapest-bakelse samt en slice kolatårta. Den smäckra gestalten älgar sedan vidare med lagom graciösa kliv i riktningen som doftar av asiatiska kryddor. -Att Mekka ligger utanför Thaipalatset, det är väl inte mitt fel?

Hade egentligen inte tänkt byta nalle alls, då jag är och var toknöjd med min Samsung Galaxy S. Men, för någon vecka sedan upptäckte jag att skärmen blivit något ljusare, såvida jag nu bara inte inbillade mig detta?!? Nåväl, då bindningstiden på mitt Felia-abb gått ut gjorde jag slag i saken och köpte the shit of today. The king of the hill. Telebobbon som får det maskätna äpplet och samtliga ajfån-muppar att darra av skräck och rodna av underlägsenhet. Helt enkelt, det bidde en Galaxy S3, the shiznits that roxx0rz! För att uttrycka sig, så att även hen och the youth of today, kan förstå vad vi säger. Vi, dvs undertecknad och dennes löss, är inte så där jättemycket för konsumtionshets, även om somliga skulle, elakt och utan fog, påstå att undertecknad har drag av en prylnörd. -Fick en grym deal på abb och nallen, det är väl inte mitt fel?!?

Jörgen, this one’s for you!

Franken om ATG samt kvällens V86. Jag hade inte läst denna när jag streckade Zlatan Sisu, hoppas det betyder något.

Nåväl, nu verkar det som Nasi Goreng:en har sjunkt undan och berett plats åt herran, dvs Mr Budapest. Weaklings, I’m leaving you for now! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till -Det är väl för böfvelen inte mitt fel?!?

  1. Vinnarskalle skriver:

    Ha ha! 🙂 Schysst inlägg! Lycka till ikväll! (…och med telefonen, själv väntar jag förstås på en annan lur…)

Kommentera

