V75 Färjestad 22/9

Sen idag igen. Förvisso misstänkte jag att något så’nt här var på gång, så jag lämnade in båda systemen redan igår. Dels var jag själv uppe och nattugglade, dels var junior en liten skurk i dramat. När undertecknad sent omsider väl kom isäng, ja då vaknade lillknodden och vägrade sova i sin säng. Han fick sålunda sova hos pappsen, vilket förvisso är mysigt, men också innebär att då vågar ju inte jag somna. Dels är jag rädd för att han ska krypa iväg och trilla ur sängen, om jag somnar, eller att jag ska vrida och vända mig (vilket jag gör till förbannelse i sömnen) och ge han en armbåge. Summa summarum, jag somnade inte förrän mamsen vaknade och förbarmade sig. Vaknade sedermera inte förrän efter inlämningsstopp.

Nåväl, ska bespara er mer jidder om min försenade törnrosasömn. Kan blott konstatera att  välbehövliga timmar av skönhetssömn kom, om än något förskjutna på dygnet. Nu är man med andra ord snygg som f*n…

Det är dags för andra omgången av Sportsvenssons tippartävling och efter den första omgången har jag parkerat ändan på andraplatsen, men vi siktar självfallet högre, det är som bekant långt kvar.

Ställningen ser efter första omgången ut som följer:

1. Sverigetravet.se – 6
2. GenerationX – 5
3. Stall Triokungen – 4
4. Harleys Hörna – 4
5. Vassa Travtips – 4
6. SportSvensson – 3
7. Travkonsulten – 3
8. Etrav.se – 3
9. Spelatrav.se – 2
10. Plingdirect.com – 2
11. Dagens Bästa Spel – 2
12. Niclas Travtips – 1

V75 går idag i Karlstad, närmare bestämt på Färjestads travbana. Ser ut att bli en bra omgång med såväl trevlig sport som sannolikt hög utdelning.

Sent igår lämnade jag in två system och det större av de två små är identiskt med mitt tävlingsbidrag till Sportsvenssons tippartävling, men den skillnaden att jag på det till ATG inlämnade systemet har valt egna reserver. I tävlingen går reserverna efter turordningen. Sålunda inget jokersystem denna vecka heller, utan blott två mindre matematiska. Here goes:

Jag hoppas jag nästa lördag ska vara ute i lite bättre tid och idag blir det i sedvanlig ordning till att se sammandraget. Lycka till alla! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Färjestad 22/9

  1. Vinnarskalle skriver:

    Jag är ju inte heller världens snabbaste med att få ut blogginläggen, men ibland slår du mig med hästlängder… Ha ha! 😉
    Lycka till idag! Jag tycker det ser rätt svårt ut…

    • 🙂 Eländes elände! Sju rätt på båda kupongerna, men då satt några streck fel, dvs rätten fanns bland reserverna. Ack och ve! Mest irriterad är jag över att min första spik tidigare i veckan var Stormysky med Adielsson, som jag tyvärr senare gick ifrån till förmån för två andra hästar. Jaja, det kommer en ny helg… 🙂

Kommentera

