V75 Skellefteå 8/9

Jag trodde i min enfald att när jag ska vara pappaledig, då har jag all tid i världen. Riktigt så blev det inte. Lilltrollet kräver 110 % uppmärksamhet och när väl damen i huset är hemma från jobbet, ja då är man helt slutkörd så man mäktar inte med många knop. Helt plötsligt hyser jag största respekt och beundran för alla ensamstående föräldrar som fixar biffen helt på egen hand, helt klart ingen barnlek (pun intended).

Idag går V75 i Skellefteå och det ser ut som en trevlig men likväl smålurig omgång där det finns många spikaspiranter, men ingen helt självklar, finns bra med mothugg i varje lopp. Jag har alltid haft ett gott öga till Rogers Avalon Spider och idag åker han riktigt långt för att köra kusen, klart det är ett givet streck. Dock, Parkin i samma lopp och spiken är inte lika given längre. För inte så värst länge sedan var Hallsta Lotus närvarande i ett lopp liktydigt med en spik. Så är det inte längre och idag finns det två heta motbud, dels ”finnen”, dels Faksen J:R. Likväl, jag tar ställning på det stora systemet och spikar finsk sisu och dj*vlar anamma.

Systemen ser ut som följer och idag kör vi två matematiska system, sålunda inget jokersystem denna helg:

Inget ont om våra svenska stortränare och -ägare, men så’nt här värmer ett travhjärta. Heja Cecilia Odén!

Har lite skoj på bloggen inom kort, får se om det hinns med i helgen.

Hur som helst, lycka till alla, nu tar vi dem! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Skellefteå 8/9

  1. Vinnarskalle skriver:

    Håller med om att omgången känns riktigt svår… Stort lycka till idag!

Kommentera

