V75 7/7 Halmstad

Jag hade tyvärr inte förmånen eller möjligheten att höra Lutfi ”Ludde” Kolgjinis ”sommarprat” live, men lyssnade med nöje igenom pod-sändningen på Sveriges Radio lite senare på kvällen. Tyckte Ludde gjorde en strong insats och även om man själv är en inbiten travnörd, tror jag många, även icke travfrälsta, hade stor behållning utav programmet. Nu ska det dessutom bli en bok av framgångssagan, låter spännande. Tidigare har det gjorts en dokumentär om Ludde, nu en radiosändning med densamme och förhoppningsvis, som sagt, inom kort en bok. Sällan har väl någon varit så förtjänt av uppmärksamhet, i positiv bemärkelse, och -skattning som Ludde. Nog har man svurit många gånger över Luddes styrningar då galopper sker väl ofta, men samtidigt är han en frisk fläkt i loppen och även om han har en macho stil på banan, är han också reko, kollegorna vet att de får chansen med Ludde i spets. Det är sällan rackarspel och Ludde har kanske inte det taktiska tänk som exempelvis Adielsson, men han kör tveklöst med hjärtat. Ludde är förvisso en god kusk, men jag tror nog han är en än bättre travtränare och om några år tror jag  grabben hans kanske överglänser farsgubbens kuskprestationer.

I Aftonblaskan är det mest sk*t som skrivs, men tidigare i veckan skrev Frank Andersson en mycket bra krönika, som jag håller med om i mångt och mycket. Det är ett fåtal personer jag skulle vilja se kvar i travrutan, men desto fler som travsporten/trav-TV skulle tjäna på om de byttes ut. Åsa Elmroth, Johan Lindgren, Malla och Lennart Forsgren, tillhör det fåtal vilka jag gärna ser får fortsätta i TV-rutan. Med risk för att jag glömt någon jag diggar: Resterande dönickar kan gärna sättas på avbytarbänken under en längre period.

Precis som Boris hoppas jag på bra väder imorgon på Halmstads travbana då det ånyo vankas V75. Eder ödmjuke bloggare är ånyo gräsänkling varför jag har ett styck Lilltroll [tm] att ta hand om. Återigen har jag sålunda nödgats till det tvivelaktiga nöjet att, för säkerhets skull, lämna in systemet en dag för tidigt. Jag känner mig som en travkättare när detta sker, men nöden har ingen lag. Att hinna med att både ta till sig sista-minuten-info, ändra system, lämna in och sedan blogga om eländet, när man har en junior som inte alltid vill samma som pappsen, är inte alltid så lätt. Vi hoppas sålunda att morgondagen icke bjuder på några sena strykningar.

Morgondagens spel består av ett spiklöst jokersystem där undertecknad har valt att köra med sex utgångar fördelade över fyra lopp. För att ramen ska sitta måste minst två av utgångarna sitta. Ni ser vilka utgångarna är på strecken. Vi kompletterar med ett matematiskt backup-system, där det kanske var aningen tveksamt om det var rätt väg att gå, att köra spiklöst även här, men, nu blev det som det blev. Vi kryddar anrättningen med  tre styck vinnarspel.

Tryck på bilden för en större version

Nu ser vi morgondagen an med tillförsikt och hoppas att kulorna rullar vår väg. Måhända bjuder morgondagen inte bara på storvinsten, utan även på lite foton från morgondagens SM från U6 i Tidaholm. Om vädergudarna och lillplutten vill, kanske vi kan komma iväg och fota en stund. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 7/7 Halmstad

  1. Niclas skriver:

    Ser riktigt bra ut!
    Önskar dig stort lycka till!!
    Nu tar vi dem!

  2. Tackar och önskar detsamma! Jäsingen vilken tryckande värme det är ute. Var iväg och slängde lite skräp på soptippen och det var rackarns! Som att gå in i en vägg…

Kommentera

