Tillbaks vid bordet

Har varit på tjänsteresa och sålunda resande fot hela veckan, för att idag ånyo trampa tidaholmsk mark. Har saknat familjen som en tokig, skönt att vara hemmavid igen. Före jag åkte beställde jag dock några t-shirts från D7.se, vilka nu hade anlänt. Har nyss köpt några Independent- och Santa Cruz-tishor, men nu var det dags för några av mer humoristisk karaktär. Tyckte dessa skulle passa min blekfeta lekamen:

 

På tal om blekfet har jag tröstat mig med smarrig mat hela veckan. I måndags blev det en pepparstek vars prislapp i stort förbrukade hela veckans traktamente, eller om det var motsvarigheten till Sveriges BNP, det är ett coin-flip. Före nämnda kötträtt inmundigades dock några öl samt till det lite lektyr.

Ja, jag vet, skitdålig mobilbild. Skyller på dåligt ljus…

Efter avnjutande av såväl tjeckisk mjöd som nämnda köttbit lommades det upp till det trista hotellrummet.

Som tur var, var utsikten något bättre.

Resterande del av kvällen spenderades med att flukta genom Expressen samt fortsätta läsa D. Harringtons blå alster.

På tisdagen dövade jag längtan efter lilla draken samt junior med följande:

Satt nere i baren och slängde ett öga på matchen samtidigt som jag krubbade och fortsatte läsa i tidigare nämnd bok, vilken so far får ett helt ok betyg.

Onsdagen gick i samma tecken, efter jobbdagens avklarade möten fortsatte under kvällen pokerboksförkovrandet samt gluffsandet av Jamie Olivers hamburgare med tillbehör, vilken var helt ok, men då detta inte är en sabla matblogg, får ni inga bilder på denna. Nu får det vara nog med dumheter!

…men måste ändå tillstå att bästa krubbet käkade jag idag, på vägen hem, hos Skåneportens Fisk & Vilt. Riktigt förbaskat gott! Kan varmt rekommenderas!

Nåväl, väl hemkommen idag blev det inte mycket mer än några snabba kramar för att sedan raskt ge sig ut i trädgården och klippa gräset, vilket gjorde sitt bästa i att imitera Amazonas djupaste djungel. Nåja, nu är det ordning på torpet igen.

Då jag varit ifrån pokerborden hela veckan var jag grymt sugen på att lira lite. Det blev såväl Djupet som Skalpen och den tidigare gick i stöpet ganska omgående då jag spelade lösare idag och såg många floppar, men fick inte se något av värde, så jag gjorde sorti ganska snart. Dock gick Skalpen bättre…

Nu laddar vi batterierna inför helgens V75 och hoppas även springa bra i någon poker-turre. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

