Robert ”Koivulainen” Sihvonen intervjuas av generationX.se

I vår serie av intervjuer är det denna gång dags att ta en pause från travvärlden och istället ta pulsen på en av Sveriges bästa och roligaste pokerbloggare, tillika en rackarns duktig lirare vid borden. Dessutom, för att vara en bitter finne, är han förbaskat trevlig!

Koivulainen

* Tjenare Koivulainen! Ei saa Peittää! Pienet mustikat ovat hyviä! Hur är läget?

KOIVULAINENS SVAR: ”Paljon lunta mutta ei taskulamppua” och ”Hirvipillu”, i och med dessa uttryck är väl svenskarnas finska ordförråd avklarat. Allt är bra, ligger här i den väl insuttna soffan och kollar på lite EM-fotboll. Livet skulle kunna vara sämre helt klart…

* På Svenska Spel nickar du Koivula och jag brukar nog slarvigt och latmasksaktigt blott skriva Koivu. För de läsare vilka inte vet vem du är: Vem är Robert ”Koivulainen” Sihvonen och hur kom det sig att du började lira poker?

KOIVULAINENS SVAR: De flesta inom pokersvängen kallar mig Koivu vilket känns rätt absurt ibland, dock känns väl hela pokersvängen absurd emellanåt. Vem jag är? Jag är väl egentligen en helt vanlig kille som är född och uppvuxen i Hallstahammar, en liten ort utanför Västerås, varifrån jag inte flyttade förrän jag var klar med högskolestudierna till civilekonom. Numera bor jag alltså i Västerås och jobbar som systemekonom när jag inte hänger mig åt min klart mest tidskrävande hobby, pokern. Jag har ju tidigare i mitt liv inte haft något intresse av kortspel förrän det small till med pokerboomen runt 2004-2005, då blev jag inlurad på nätpokern av en polare vid namn Wettis. Han pratade på jobbet om bonusar som han jagade och jag kände att jag var tvungen att prova också, efter det var jag fast. Livemässigt blev debuten avklarad genom ett homegame hos en annan arbetskamrat, genom den kretsen hittade jag sedan till min första liveklubb och på den vägen är det.

 * Jag kommer ihåg när jag stötte på dig första gången vid pokerborden, eller åtminstone första gången då jag la ditt nick på minnet, vi har kanske suttit vid samma bord många gånger tidigare? Hur som helst, det var för ett bra tag sedan nu och om jag inte missminner mig var det i Texas Djup vid 21-snåret på Svenska Spel där vi nog satt vid samma bord tidigt under turneringsstarten och slutligen hamnade vi även vid finalbordet båda två. Varför jag kommer ihåg just dig vid nämnda turnering var för att vi käftade en hel del, på ett positivt sätt. Det var en av få turneringar där medspelarna vid bordet faktiskt hade grymt kul. Vi slängde käft och alla tycktes ha förbaskat kul. Det var högt i tak och allt som skrevs var med glimten i ögat. Tyvärr är ju ofta fallet precis tvärt om, även på Svenska Spel. Alltför ofta kastar folk okvädningsord efter varandra och oförskämdheterna haglar, vilket är mycket tråkigt. Man skulle ju kunna tro att det är mest yngre som sitter vid borden, inte för att låg ålder skulle vara en ursäkt, men måhända en förklaring. Jag har svårt att tro att nämnda spelare skulle våga vara lika oförskämda live. Själv brukar jag mute:a vissa spelare, men det är ju tråkigt att det ska behövas. Jag antar du känner igen fenomenet, hur ska vi komma till bukt med detta? Har du några förslag?

KOIVULAINENS SVAR: Känner igen dina tankar mycket väl och har väl haft samma tankar själv också, nu predikar jag ju inte direkt någon ”We shall overcome”-stämning runt borden direkt men en viss hövlighet och respekt är inte för mycket begärt tycker jag. Jag var mer labil förut och gav mig in i okvädesmatcher titt som tätt där jag ömsom fällde första ordet ömsom försvarade mig för påhopp. Numera kan jag säga att jag aldrig är otrevlig mot någon ifall personen ifråga inte själv börjar med påhopp, då kan jag ge igen utan att skämmas men jag försöker precis som du skriver ofta jobba mer för att ha en trevlig stämning kring borden. Det känns så otroligt onödigt att hålla på att håna varandra och speciellt när man kanske har haft tur och vunnit en större pott, då är det väl läge att vara mer ödmjuk och hålla låg ton. Jag gör som du, jag trycker mute på de personer jag blir trött på och den åker aldrig av igen. Det är nog enda botemedlet för att försöka omvända dessa individer till bättre beteende är bara tröstlöst, även om man inte tar åt sig av påhoppen är dessa en onödig distraktion som man gott och väl klarar sig utan. Tyvärr verkar beståndet av spelare på SvS omfatta väldigt många omogna och ohyfsade personer, tror dock spridningen skrämmande nog är ganska stor vad gäller åldern. Det enda man som enskild individ kan göra tror jag är att föregå med gott exempel, inte ge sig in i provokativa påhopp utan låta det hela bara dö ut.

* Efter nämnda turnering gick det någon vecka och kort därpå fick jag av en händelse syn på din bloggpoker.se och sedermera även på blogspot. Upptäckte att du skriver såväl riktigt bra som med en stor portion humor och till skillnad från många andra (poker-)bloggare släpper du oss läsare tämligen nära inpå ”livet”. Det är få som öppnar upp sig som du gör. Har du någon gång fått det emot dig, att någon läsare träffat dig IRL eller umgängeskretsen (som även läser din blogg) (ut)nyttjat detta faktum emot dig?

KOIVULAINENS SVAR: Bloggen var ju från början tänkt bara som en plats att skriva av mig på och det har ju hela tiden handlat om mitt liv, på gott och ont samtidigt som det varit intimare tankar ibland och mer allmänt hållet andra gånger. Jag har väl åkt på någon smäll tack vare detta men inget jag inte kunnat hantera, jag står ju för varenda ord jag skriver även om jag i vissa omgångar varit lite naiv i skrivandet utan att egentligen tänka på vad jag skriver. Så länge jag håller de känsligaste sakerna att enbart omfatta mig så är det ju bara mig själv jag eventuellt blottar, det känns helt ok för mig. Jag har väl hittat en nisch, eller vad man ska kalla det, ur det hänseendet då det är precis som du skriver d.v.s. att de flesta andra pokerbloggare håller det på mer allmänt plan och ofta inte tillåter något icke-pokerrelaterat leta sig in i skrivandet. Jag skriver fortfarande primärt för mig själv och tänker egentligen inte på att andra läser det hela, jag älskar att skriva och får på det här sättet utlopp för det hela och ifall någon uppskattar det hela är det bara en bonus.

* Själv följer jag ett fåtal poker-bloggar och de som främst poppar upp är din och även Dybbans, vilka jag håller en klass högre än flertalet svenska, såväl bland elitspelarna som bland gräsrötterna. Vilka bloggar läser du själv?

KOIVULAINENS SVAR: Jag är väl inte en hängiven bloggläsare utan håller mig till en handfull, de jag läser utöver de som publiceras på poker.se är väl din, Lapproffes, Superbloggen på AB och ibland någon enstaka till. Det känns som att de räcker med de bloggarna för att kunna ta in allt, vet att det finns säkert några till läsvärda till därute vad gäller pokern men jag känner inte att jag har ork eller tid att engagera mig i fler då jag har fullt upp med att få tiden att räcka till de intressen jag har ändå.

* Tidigare nämnde vi Dybban, du fick ju storstryk av nämnde bloggare och pokerlirare i ett ”fish battle”. Skäms du inte?

KOIVULAINENS SVAR: Klart jag skäms, jag hade till och med fått taktiktips innan drabbningen men det hela sket sig på att jag inte greppade taktiken med att få fisken att fastna på kroken också. Tipset jag hade fått var att jag skulle bara fokusera på en fisk och inte byta hela tiden, ta dom en i taget helt enkelt. Det som dock glömdes att nämna är att man måste haka in kroken mellan tänderna på fisken medan jag räknade kallt med att det räckte att hålla kroken mitt i munnen samtidigt som de stängde käkarna. Efter halva matchen kom jag på rätt sätt att göra det på men då var det ju redan för sent, jag hämtade in en del så det inte blev en total utklassning men det räckte inte som du såg. Att Dybban sedan försökte fuska är ju bara så typiskt…

* Med detta som grund måste jag härmed utmana dig i en bordshockey-match.  Du får så klart ha finska laget, även om det inte kommer hjälpa dig. 😉 Antar du utmaningen, för du är väl inte chicken? Vi får ta det om du passerar Tidaholm framöver eller jag flaxar förbi Västerås.

KOIVULAINENS SVAR: Jag är totalt värdelös på bordshockey så utklassningen där är nog ett faktum innan vi ens har kört men jag backar inte, vi ska nog kunna få till en batalj vid något tillfälle och får väl kröna spektaklet med lite skitsnack och något drickbart i så fall tycker jag. Det vore angenämt att få stifta bekantskap i den verkliga världen efter att ha haft en hel del kontakt via nätet, helt klart.

* När man hör folk prata om Koivulainen förstår man att de har intrycket av att detta är en bitter, sur finne som högst sannolikt dränker sina sorger efter senaste tilten med en flaska Kosken. Emellertid, vi som följt och läst din blogg under en tid har anat att det döljer sig så mycket mer under ytan. Dessutom, i och med Dybbans ”hemma-hos-reportage” hos herr Sihvonen, slogs denna myt i spillror. Det var ju inte alls en sur och knivfäktande finne som bröt på det mest klingande av sätt, utan snarare en glad och trevlig prick som pratade flytande svenska med utpräglad västerås-dialekt. Dessutom föredrar du ju rödvin? Hur ska du nu återupprätta ditt rykte och trademark, som semi-finsk surgubbe? Kommer du någonsin få återse Finland, när du kommer med en bag-in-box med rödtjut i högsta hugg?

KOIVULAINENS SVAR: Jag har ju medvetet anspelat på denna bittra ådra som ändå finns hos mig om än kanske inte i samma utsträckning som texterna kan ge sken av, jag har inga problem med att bjuda på mig själv samt cementera bilden som jag förmedlar men som sagt finns det ju ingen rök utan eld. Att vara av finländsk börd i Sverige är ju en evig kamp mot alla fördomar och därför känns det bara att ömsint omfamna dessa och bygga vidare på dom, det roliga är ju att det finns motsvarande fördomar om svenskar i Finland och jag får ju lida till viss del där också eftersom jag inte anses 100% finländare heller. Det är inte lätt att vara Koivu helt enkelt eller så är det bara så att det kostar att ligga på topp, för att komma med lite klyschor. En klyscha som jag dock inte lever upp till är öldrickandet, jag avskyr eländet och har på sin höjd druckit 15 öl i mitt liv och därav min poetiska stil med rödvinsdrickande. Jag har på senare år lärt mig att älska denna ljuva dryck men främst till mat eller som socialt smörjmedel i vissa sammanhang, ska jag festa på riktigt går jag ju självklart dock på Kosken och groggar hejvilt. Typ. Folk kommer att glömma filmklippet förr eller senare och då kan jag fortsätta på den inslagna vägen, bygga vidare på legenden som är in the making.

* Jag skulle egentligen aldrig (våga) ta upp det här med vikten, men du bloggar ju själv om det i vart och varannat blogg-inlägg, där du tar i som f*n och man tror ju att killen är värsta barbapappan som skulle få Jabba the Hutt att likna Twiggy.. Återigen, Dybbans reportage slog ju hål på ännu ett luftslott. Du är ju ”Jan Guillou-slank”, det är väl inte så mycket att käfta om? Du skulle ju enkelt komma ner till matchvikt på så kort tid som sex till åtta veckor. Är det månne så att du behöver nya brillor, Robert?

KOIVULAINENS SVAR: Jag vet att jag inte är fet men har väl hela mitt liv brottats med ”tjock benstomme” även om jag är stor rent generellt, återigen gillar jag att överdriva när det gäller mina egna egenskaper och attribut varför jag öser på om vikten. Jag försöker dock även på detta sätt motivera mig själv till att ta tag i det hela men skyller på alla tjänsteresor som gör att jag inte får någon hållbar rutin i vardagen, måste dock verkligen komma igång med motion i någon form så att jag kan återansluta till mina innebandypolare efter sommaren.

* För egen del lirar jag mestadels online och även om jag har lirat på många olika pokersidor under årens lopp, har det mestadels sista tiden blivit på just Svenska Spel. Där har jag dessutom ett konto jag behöver arbeta upp från minussiffror, men senaste halvåret har det  gått sakta men säkert uppåt. Jag håller mig oftast till turneringar med inköp mellan 100 till 400 kr, även om det ibland blivit någon dyrare turnering och då oftast någon som är kopplad till Player of the Year. Vilket jag nu blir påmind om att det var alltför länge sedan jag lirade någon turnering som ingår där. Du lirar ju i en något högre division än undertecknad: När det gäller online-turneringar, vilka brukar du själv lira och vilka tycker du är roligast?

KOIVULAINENS SVAR: Jag är ju ganska hängiven SvS (typ 98% av mitt spelande sker där) så det blir ju de flesta spelvärda turneringarna där under veckorna d.v.s. djupen lite då och då, Lillördag, Turbo-Wiggen, Good William Hunting, Långlördag, Söndagsfeber och Söndagssteken. Nu kör jag inte alla turneringar varje vecka utan det är lite beroende på hur mycket tid jag har och om jag är hemma men det är i alla fall de jag gillar att köra då de har bra struktur och oftast får fina prispotter. När jag kör turneringar vill jag ha lagom mycket spelutrymme så att inte ett misstag dödar turneringen utan att man kan återhämta sig efter en misread, det ger ju samtidigt en bättre spelare mer edge mot sämre då man får mer tid att hitta rätt läge mot dessa. Jag tycker SvS har ok utbud även om det är tråkigt att de inte kan ha adderade värden men jag får väl anta att de fisktäta stimmen som rör sig där är adderat värde nog.

* Föredrar du cash game eller turneringar, eller är det vilket som? Själv tycker jag om båda, men känner att mitt spel skiftar en del  beroende på typ av spel.

KOIVULAINENS SVAR: Jag tycker både cg och turneringar är roliga men det är ganska uppenbart var jag är vinnande, jag vill inte ens veta hur mycket jag tappat på PLO-cg men jag kan inte låta bli att köra det då och då eftersom jag tycker det är riktigt kul plus att jag faktiskt hittar rätt sjuka ruscher där mellan varven. Dock känns ju en seger i en stor turnering riktigt skön, en av de framgångar som jag fortfarande lever gott på är min 17:e plats från online-SM på SvS 2009. Den turneringen var nog så nära pokernrivana man kan komma, jag ville bara fortsätta spela i all evighet då det kändes som att jag hade full kontroll. Det är ju den känslan man vill återuppleva, man är väl någon form av knarkare då man söker samma fix om och om igen men jag måste dock tillägga att insatsen inte är så avgörande för känslan som man kan tro. Beroende lite på utveckling kan en seger i en mindre turnering kännas skönare än en större…

* Jag kommer från en kortspelande familj där farsgubben är den som lärt mig mest om kortspel och ”tänket” kring vissa spel. Exempelvis vikten av att räkna lagda kort i de olika sviterna i whist, bland annat. När man lirade poker på 90-talet, då var det uteslutande mörkpoker som gällde. Men, för egen del kom en vändpunkt 2004 när jag provade på Texas på nätet för första gången och jag började då inte bara lira väldigt mycket online, men också förkovra mig i böcker av dels Glimne men framför allt också Sklansky med flera. I övrigt har jag aldrig haft någon ”mentor”, utan har fått lära mig den hårda, långa vägen, genom att betala för kunskapen, bokstavligt talat. Sedan lirade jag en del på klubben i Falköping för några år sedan, men sedan jag flyttat till Tidaholm har jag bara varit på klubben här i sta’n (Aces over Eights) vid ett enda tillfälle. Det måste nog bli ändring på den punkten. Vad har för dig varit mest utvecklande, i positiv riktning, för din poker? Är det eget nötande, pokerboksläsande eller det faktum att du är med i en av Sveriges bästa pokerklubbar – Aqva –  och därigenom får mycket direkt och indirekt feedback från andra duktiga spelare?

KOIVULAINENS SVAR: Jag har väl läst en del böcker om poker i mina dagar också men har nog inhämtat lejonparten av mina kunskaper från nötande vid borde online- som liveborden, dock är nog den största delen inhämtad just från livespelet mot kvalificerat motstånd på de lokala klubbarna där Aqva är den dominerande för mig numera. I den klubben finns ett antal regulars som lever på poker och som besitter oerhört skarpa teoretiska hjärnor där det ibland bara räcker att lyssna på deras interna diskussioner för att lära sig en hel del, självklart är det ju gynnsamt för det egna spelet att tampas med dessa herrar gång efter annan eftersom man verkligen måste vara alert för att försöka eliminera den edge de har. Jag tror rent generellt på att praktik är bättre sätt att lära sig saker och ting än att teoretiskt nöta sönder saker och ting, i pokern finns det ju så många andra aspekter än den rena matematiken. Det räcker ju bara att nämna psykologin, bara den går ju att analysera i år och det fascinerande är att det egentligen aldrig finns ett rätt svar på en specifik situation utan ofta finns det flera acceptabla vägar att vandra. Det är det som är så förtjusande med pokern, komplexiteten.

* Jag vet att du strax ska till Tallinn och lira en större live-turnering. Hur är känslan? Förbereder du dig på något särskilt sätt? Jag vet ju att du haft ett bra online-år 2011. Är målsättningen främst att slå förra året vad gäller online-spelet eller ligger det dig varmare om hjärtat att (äntligen) få träffa stort i en live-turre i år, 2012?

KOIVULAINENS SVAR: Nej, jag kör ingen speciell uppladdning inför större live-event utan försöker bara ta mig dit avslappnad och ta spelet som det kommer. Nu har jag dock inte spelat live på ett par veckor så jag känner mig nog lite extra taggad tack vare det, det är bara hoppas att det inte slår över men jag börjar få en viss rutin på den här storleken av turneringar som det nu blir i Tallinn så jag är inte särskilt nervös. Skulle jag sätta mig på en stol i EPT skulle jag nog inte vara så kaxig dock, för att inte tala om main i WSOP t ex. Målsättningen är ju hela tiden att vinna alla turneringar som jag spelar men eftersom det inte är direkt sannolikt så försöker jag bara hitta så mycket plus som möjligt oavsett spelform. Förra året slutade ju riktigt fint, både på live- som onlinesidan, medan det här året hitintills varit rätt torftigt så visst vore det trevligt med en riktig klonk igen. Självklart vore en seger i Tallinn mer än mumma, dels är det mycket större prestige i en liveseger samtidigt som pengarna i det här fallet inte är att leka med heller. Håll tummarna att jag får skriva ett vinnarinlägg i bloggen från Tallinn nu!

* En bra pokerspelare måste ha goda färdigheter på flera olika områden, sedan är det självfallet så att man kan vara en bra pokerspelare  på många olika sätt. En del är goda matematiker, en del är goda psykologer, andra är goda analytiker och där emellan finns det ett stort antal variationer och många av oss har ett mish-mash med lite av varje. Själv är jag blott en ganska medioker matematiker, men hoppas ha andra kvalitéer i mitt spel. Å andra sidan är pokermatten som krävs ganska enkel, det är ingen raketforskningsmatte som krävs. Min sämsta sida är nog mitt minne, åtminstone om du frågar frugan min… Vad är dina bästa egenskaper som pokerspelare. Vad tror du har gjort dig så framgångsrik, som du de facto är?

KOIVULAINENS SVAR: Jag har nog olika styrkor beroende ifall vi pratar online eller live, online har jag nog på just SvS hittat en optimal spelstil mot motståndet där. Jag är inte särskilt bevandrad i matematiken heller utan har jobbat upp någon form av magkänsla i olika situationer, jag anser mig själv vara en bra postflopspelare så jag försöker se så mycket floppar som möjligt för att ta det därifrån. Jag brukar kunna snappa upp betsize- eller timingtells rätt bra på nätet, live är det svårare tycker jag och jag är nog inte heller lika kaxig live som jag är online. En viktig läxa jag lärt mig är dock att man aldrig får spela med rädda pengar för då är man redan körd innan det ens har börjat, man måste våga fullfölja magkänslan eller tankebanan man har. Live har jag på senare år lärt mig att stanna upp i en hand och begrunda hur agerandet skett innan för att utifrån det bedöma det senaste spelet från motståndaren som jag måste ta ställning till, detta har lett till att jag faktiskt gör en hel del grymma reads numera. Jag tror det är viktigt att tänka på, att inte ha för bråttom med sitt agerande i de avgörande lägena.

* Ok Koivu, jag vet ju att du, liksom jag, är en inbiten gaming-nerd. Om vi listar lite spelkategorier, vilka är dina all-time favourites inom följande kategorier (oavsett om vi pratar PC eller konsoll):

* FPS-lir
* Strategispel
* Äventyrsspel / RPG
* Sportspel
* Plattformsspel
* Online-lir / MMO

KOIVULAINENS SVAR:

FPS: Bioshock-serien är nog lätt vinnare här, speciellt första spelet som var nyskapande när det kom

Strategi: Inte min favoritkategori direkt men Civilization håller väl än idag i underhållningsväg

Äventyr/RPG: Här finns det hur mycket som helst att hämta då det nog är den genre där jag hör hemma mest, alltifrån alla gamla Sierra- och Lucasartsspel till dagens absurt omfattande rollspel så som Skyrim. Grim Fandango är en gammal klassiker som jag älskar, likväl som Monkey Island-serien.

Sportspel: Inte heller någon favorit men lite NHL i EAs regi funkar väl alltid.

Plattform: Jag är lite för otålig för millimeterprecis plattformande men lite gammal klassisk Super Mario funkar ju alltid.

Online: Är inte mycket för onlinespel mer än coop med lite polare men ska jag köra något så blir det nog lite deathmatch i CoDs tappning, typ senaste Modern Warfare.

* Har du någon rolig pokerrelaterad anekdot du vill bjuda våra läsare på?

KOIVULAINENS SVAR: Varje dag i sällskap av pokerfolk är ju ett äventyr, även om jag inte kommer på något specifikt just nu. Jag vet att jag inte kom med någon reseskildring från Irland men kan ju dra en liten anekdot därifrån… Bordet jag hamnade på hade en blandad skara av nationaliteter däribland en grek, jag höll lite passiv nivå i det sociala till en början men ju längre turneringen gick desto mer prat blev det. Just greken snackade jag en del med innan jag till slut plockade honom, jag fick dock inte vara kvar i turneringen så mycket längre till själv utan bustade under den tidiga kvällen. Eftersom inga andra av mina reskamrater var ute ur turnering samtidigt som jag var hungrig letade jag mig mot restaurangen där jag till min glädje såg just nyss nämnda grek sitta och äta för sig själv, han vinkade snabbt till mig så jag gick och satte mig där. Efter att ha beställt in mat och börjat äta dröjer det inte länge förrän han är klar och tackar för sig…någon sekund efter att han försvunnit ur restaurangen slår det mig, betalade han överhuvudtaget? Nåväl, han kan ju inte ha gått utan att ha gjort rätt för sig så han måste ju ha betalt innan. Jag fortsätter att äta och när jag väl har ätit klart kommer servitören med min nota och orden ”Du, din kompis betalade aldrig. Ska du betala för honom?”, jag får ur mig ett ”Hell no!” innan jag får lite panik men efter enträget tjatande övertygar jag personalen om att jag inte känner denna grek utan att jag bara stiftat bekantskap med honom under dagen. Så typiskt att man blir hustlad av en grek i dessa tider av ekonomisk oro där och bilden som media förmedlar om ett folk som gör allt för att slippa undan skatter samtidigt som de lever upp lånade pengar. (Snacka om Grexit, red anm.) 🙂

Vi tackar Koivu för att han tog sig tid med en stackars fiskstackare till bloggare och vi önskar varmt lycka till, inte bara med det fortsatta online-lirandet utan framför allt med den kommande turneringen i Estland.  Då jag vet att Robert själv har stort musikintresse är det tänkt att han själv ska få välja ”avslutningslåt”, men då herr Sihvonen behöver mer betänketid när det kommer till kultur än vid pokerbordet, kör vi en egenvald tills vidare. Vad passar väl dessutom bättre, än att välja just 22 Pistepirkko, Finlands bästa rockband, IMHO. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Robert ”Koivulainen” Sihvonen intervjuas av generationX.se

  1. dybban skriver:

    Grymt kul intervju. Mer sånt! För att inte tala om vilken underbar låt som följde med!

    • Tjena Dybban! Stort tack, grymt kul att du uppskattar intervjun. Jag har intervjuat herr Adielsson och Jansson från travet tidigare och det var nu hög tid för en pokerintervju. Det kommer mer av vardera sort, vad det lider. Ha det gott!

Kommentera

