Vi svenskar åker inte till Bjerke för att skala banan

Idag går V75 av stapeln på Bjerke i Norge. V75-omgången bjuder på flera riktigt bra avdelningar samt en uppsjö av fina kusar som ska göra upp på banan. Dessutom tror jag vi kommer skinna våra norska bröder på deras oljepengar denna omgång, även om det måhända blir vår danske vän Flemming som smiter iväg med guldet i just den första V75-avdelningen.

Tyvärr kommer jag inte kunna se loppen idag, dels pga de tidigare omnämnda problemen med Telias ADSL-tjänster och därmed också digital-TV. Istället ska jag nu ånyo ge mig ut i det gröna och fixa trädgårdsland och annat. Inte för att jag egentligen har det minsta trädgårdsintressse, men har man nu en trädgård ska den vara i skick…

Vi kör tre system idag, dels ett reducerat jokersystem samt två matematiska backup-system. I jokersystemet ska minst två A-hästar sitta samt max 2 C-hästar. Jag är väl inte ”genomnöjd” med ramen, men då jag ändå kör två matematiska vid sidan om, fick det bli så här. Here goes:

Tryck på bilden för större version

Tryck på bilden för större version

Om nu man får drömma lite och vi glömmer de matematiska systemen för en stund, vore ett önskescenario att Opus Lavec vinner i första. Ludde plockar hem andra avdelningen och därmed är första A-hästen avklarad. Därefter sätter vi andra A-hästen med Rocky Winner i tredje och därmed är A-hästarna klara. Spiken sitter i fjärde och i femte tar herr Höitomt hem matchen. I sjätte vinner min all-time-favourite Beanie M.M. och i sista tar Global Midnight hem kalaset. Ska vi säga så?

Nåväl, dags att ge sig ut för att ge ogräset en match samt fördela ut lite mer täckbark efter uträttat värv. Lycka till allesammans! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

