Sex rätt & tröstpengar från Dannero

Efter systemet till V75 på Dannero väl var inlämnat har jag spenderat några timmar i trädgården. Detta eftersom vårt nät inte fungerar riktigt som det ska. Dels är inte internet-trafiken ok, vare sig vad gäller hastigheten eller eller jämnheten i flödet, dels är Telias digital-TV för stunden obrukbart, av samma anledning. Men, Telia skickade en gök som mätte utanför huset i veckan och kommande måndag ska de mäta i huset. Jag vet dock att felet ligger hos dem då jag testat att byta kablar, provat med annat modem samt kört utan router och PC direkt mot modemet. Dessutom, TV:n går via digitalboxen direkt till modemet, så där kan inte routern strula till det ändå. Nåja, bara de löser fyra veckors mayhem nästa vecka, så är jag nöjd.

Trädgården ja. Eftersom jag ändå inte kunde se loppen live eller för den sakens skull sammandraget på TV:n lite senare, var det lika bra att ge sig ut i trädgården. Gräsklippning samt -trimning stod på agendan först. Därefter fick sig ogräset på uppfarten en omgång med lite ogräsättika. Imorgon är det nog dags för mer rensande i rabatterna samt fylla på med lite täckbark.

När jag väl kom in igen, strax efter 19-snåret, då ringde farsgubben.

-Grattis till vinsten!
-Vinsten?
-Ja! Du fick sex rätt.

Tyvärr visade det röra sig om småpengar. Fick tillbaka en tusing ungefär brutto och sålunda runt femhundringen i vinst/netto. På lilla systemet hade jag blott fyra rätt, men samtliga kusar satt på kupongen. Dvs, de tre jag torskade, hade vi som reserver. Känns det igen? På stora systemet satt sex rätt och där flög vi i första där Goopen var först över linjen.

I vanliga fall läser jag på inför V75 redan med start söndagen innan. Dock, denna vecka har det varit mycket både hemma och på jobbet, parat med det faktum att vi haft en sabla massa trav denna vecka. Så inför morgondagens V75 på Bjerke är jag i skrivande stund helt nollställd. Något vi ska försöka ändra på nu i kväll. Dags att läsa på lite. Vi återkommer imorgon. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sex rätt & tröstpengar från Dannero

  1. Vinnarskalle skriver:

    Nyss hemkommen från svägerskans 40-års-kalas… Hick! Grattis!

Kommentera

