V75 Örebro 5/5

Idag har varit en tuff dag. Lillknodden har på någon enstaka timma efter jobbet, lyckats få sin far att utöka sin plantering av gråa hårstrån i skalpen med flera hundra procent. Med de senaste timmarnas facit i  färskt minne, parat med det faktum att jag är gräsänkling imorgon då den bättre hälften ska iväg och jobba, tar jag inga risker utan slänger in systemen på ATG redan ikväll. Jag vet att detta är spelmässigt förfall, men om morgondagen går i kvällens tecken, månde gudarna bäva för lillknoddens humör…

Om undertecknad inte klantat sig är 720-raders systemet identiskt med tävlingsbidraget, med valda reserver som enda skillnaden. I sedvanlig ordning finns alla tävlingsbidragen på SportSvenssons sida för beskådning. Vidare kompletterar vi det inlämnade systemet med ett mindre back-up-system. De ”spelade” systemen ser sålunda ut som följer:

Jag tror och hoppas det blir bra med pengar i utdelning denna gång. Förhoppningsvis rullar kulorna dessutom åt ”pappas håll”. Förra veckan satt vi med sex rätt på V75 och i onsdags hade vi sju rätt på V86, där förstereserven vann i det lopp där vi torskade. Men, ånyo, trav är en brutal sport och att blott vara ”nära” lönar sig icke.

Vill avslutningsvis be om ursäkt för att det varit tunnsått med ”tankar inför loppen” senaste tiden. Kan dock bara konstatera att med heltidsjobb, lillknodd och övrig familj samt ett hus, hem, bilar samt trädgård att sköta om, hinner man helt enkelt inte med allt man skulle kunna önska. Det finns tillika fler intressen att bejaka. Emellertid, den som tar sig tiden och lusläser systemen, kan alltid utröna hur jag tänkt, även om jag inte målat upp några tankar i övrigt om loppen i bloggen. Kan dock konstatera att jag gör som Boris, på lilla systemet. Vågar dock inte spika på det ”stora”. Egentligen hade jag tänkt spela ett 600-kronors-jokersystem och då haft med fem, sex kusar i första, men nu blev det inte så. Bara att hålla tummarna och hoppas att det inte skräller.

Hmm, efter att ha lämnat in systemen på ATG, läser jag följande i Aftonblaskan. Detta innebär alltså att Svanis är avstängd imorgon? Ajdå. Om så är fallet hoppas jag reservkusken styr mina spikar först över linjen likförbaskat…

Lycka till allesammans! Jag hoppas få utstöta glädjevrål i bloggen efter morgondagen. Hör ni inte av mig alls, har jag högst sannolikt drunknat i ett hav av bättre begagnade blöjor, gröt samt välling. Nu ska jag låta mig väl smaka och fukta strupen med några droppar Lagavulin Distillers Edition ’93:a (eller ’95:a, vilket det nu var).

Med detta sagt avslutar vi kvällen med Dropkick Murphys som gör en grym cover på AC/DC’s TNT. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till V75 Örebro 5/5

  1. Niclas skriver:

    Tjenare!
    Stort lycka till under lördagen!
    Angående Svanstedt så kör han imorgon. Avstängningen träder inte i kraft förrän tidigast nästa vecka nån gång. Skulle gissa att han är avstängd fredag-söndag nästa vecka..

  2. Vinnarskalle skriver:

    I vanlig ordning ser jag livesändningen inspelad, vilket förstås inte längre blir ”live”, men det är väldigt bekvämt med pausknappen! 😉
    Lycka till idag! 🙂

Kommentera

