Poker-revansch

Travet i Kalmar lämnade en del i övrigt att önska idag. Som de flesta trodde blev det en lite tuffare omgång och undertecknad hade blott fyra rätt som bäst. Tyckte det var mycket galopper i loppen samt flera topphästar vilka underpresterade, vilket bäddade för flera skrällar. Den som dock presterade med godkänt resultat var kung Åke, som nu är back in business.

Pokern har varit kall ett tag, men idag fick det rätta till sig något, även om det inte blev någon mega-klonk att tala om. Lirade fyra turneringar och kom i pengarna i två av dem samt till ett finalbord. Äntligen fick jag resultat i Långlördag där 334 spelare satte sig bakom markerstaplarna och 40 av spelarna var på prisplats. Spelade lugnt och metodiskt hela turren och jobbar upp mig ganska tidigt så jag hela tiden hade 40 till 70 % mer än snittstacken. Emellertid, efter cirka två timmars spel och en period med ganska knapert med kort går jag från 12K till 28K med AA som efter flera höjningar fram och tillbaks pre, mot två fi, då jag går all-in och får syn av båda. Raketerna håller och jag sätter mig då på tredjeplats med 155 spelare kvar.

Därefter inträffar dock kortdöden och förutom essen fick jag väldigt lite spelbart under hela turren. Spelare efter spelare faller av och snart är vi ITM, dvs 40 spelare kvar. Ligger vid denna tidpunkt på sjuttonde plats med 35K i markerhögen och jag får göra en del gerilla-lir för att överhuvudtaget inte bli bortmörkad helt då mörkarna nu börjar bli kännbara samt anten kommer in i spel.  När vi är tretton spelare kvar och jag har känning på finalbordet är jag nödgad att gå all-in med 33, vilket känns sådär, men alla lägger sig förutom stora mörken vilken tillika är storstack. Jag får syn av 9T, vilken tyvärr träffar stegen på river. Slutar sålunda på trettonde plats och får 501 kr brutto för besväret. Hade gärna sett en finalbordsplats här, men korten var öken större delen av turren, så jag är nöjd att jag alls fick betalt och hamnade ITM.

Vidare lirade jag även Skalpen och här gick det bättre, men även i denna turre var det kortdöd större delen av turren. Fick inget att lira med och det var en ren kämparinsats, utan att för den sakens skull vara inne i många potter och röja, att jag tog mig till finalbordet. Vidare brukar jag ha ett gäng skalper här, men vid finalbordet hade jag blott en skalp i bältet när vi var tio kvar. Det var 63 spelare anmälda och de sju första var ITM. Efter idogt fightande är vi slutligen blott två kvar och jag lyckas mirakulöst ta mig upp i chiplead från att ha jobbat som underdog hela turren. Kommer inte ihåg exakt, men tror jag har närmare 50K i markerhögen och fi runt 45K. Vi hamnar all-in och jag åker tyvärr på en riktig käftsmäll och torskar ner till 5K i marker och fi sitter sålunda på runt 90K.

Inom tre givar lyckas jag dock dubbla upp till 10K och efter riktig djungelkrigföring är jag snart uppe i 20K. Några potter till och vi är tillbaka till runt 40-50K vardera och här blir det ordentligt krig ett tag, men positions-warfare för hela slanten. Upplever dock att jag har ett psykiskt övertag över fi och känner det som att det bara är en tidsfråga innan jag lyckas nöta ner densamme, vilken sannolikt är ganska knäckt över att ha tappat ett sådant markerövertag. Till slut händer det oundvikliga och jag får in det riktig bra så jag är uppe i runt 80K marker och fi har runt 15K. Väntar sedan bara på läge och snart är vi all-in där jag står som vinnare. Det blev väldigt få skalper denna turre, men med en förstaplats och någon enstaka skalp slutade vi på 1881 kr tillbaka.

Vi får se om söndagen bjuder på kortspel eller om vi tar en vilodag. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

