Plussade något på Axevalla

Det blev inga miljoner på V75 från Axevalla denna gång, men några hundringar plus gick vi totalt, en klen tröst i all misär. Vad som gav betalt för kvällen var tredje systemet på V75 där jag fick in två sexor på varderna 213 kr samt tjugofyra femmor på vardera 25 kr. Summa summarum gav kupongen 1026 kr brutto.

Pokern var sval ikväll med idel utdragningar. I Texas Djup åkte jag utanför prisplats, likaså i Långlördag där jag går all-in pre med AQ (inte på något vis en drömhand) i ett trängt läge, får syn av A7, som självfallet träffar sjuan på floppen. Surt, då jag är favorit med 70 vs 30 där. I Skalpen tog jag blott en skalp men tog mig till finalbordet. Dessvärre åkte jag på bubblan, dvs på åttonde plats och de sju första var ITM. När vi var åtta kvar satt jag flera gånger med JJ i mellanposition, med flera höjningar före. Bet mig i tungan, svalde hårt och la mig, vilket kändes (och även visade sig vara) korrekt. Kort därpå får jag KK-pockets och går all-in i sen drömposition före floppen och får syn av 66, där fi träffar sexan på floppen. Så sjukt otacksamt. Pre-flop leder jag här med 80 vs 20. Nu har jag en hel hög på pluskarmakontot, hoppas casha in vid nästa sittning.

Imorgon är det dags att tvätta bilen, som numer inte är silvermetallic utan mer mattsvart. *suck*, samt även sätta in nya bilbarnstolen i bilen. Dags att kränga av babyskyddet på blocket.se. Nåväl, det blev en snöplig sorti på kvällen, ovant att inte sitta vid ett finalbord runt midnatt. Nåja, vi får avrunda med lite Battlefield 2 istället. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

