Pokerkarma

V75 Axevalla är på ingång imorgon och det ser ut som det kan bli en smålurig omgång. Vi får se hur många system det blir, eventuellt bara ett och då det system som ska vara med i Sportsvenssons tävling. Å ena sidan ska det bli grymt kul, å andra sidan tycker jag nog att man kunde haft som regel att systemet ska vara på x antal rader och inte att man måste följa en viss mall. Det gör ju att man låser spelarkreativiteten och tillika låser ute helgarderingar och de riktigt stora pengarna. Exempelvis kör man ju så på VM i V75, dvs man får komponera systemet hur man vill, bara man håller sig till ett fast antal systemrader. Men, vi biter oss i läppen, gillar läget och försöker göra det bästa av situationen.

Pokern har repat sig något de senaste dagarna, om än inte med några stora pengar. I onsdags körde vi en en Texas Djup på Svenska Spel, där 163 spelare deltog och de tjugo första var i pengarna. Hamnar med nöd och näppe på sista pengaplatsen och inkasserar 161 kr brutto.

Under onsdagen deltog jag även i Lill-lördag och var i ledning på 22K marker efter en timmas spel. Efter tre timmar låg jag 25:a på 22.8K marker och var sålunda in the money då de 30 första platserna gav kulor och det var totalt 232 deltagande spelare. När vi är tjugotre kvar vid borden får jag in det bra och går upp till 37K i markerstack. Jobbar sedan upp mig till tionde plats när vi är nitton kvar och ligger då på en finalbordsplats. Men, blir girig i fel position och ska stjäla mörkar med 77 och även om jag leder pre-flop så träffar fi som synar min all-in med sin Ax ett ess på floppen. Därmed var sagan all och jag åker på nittonde plats vilken gav rankingpoäng till player of the year samt 767 kr brutto.

Idag lirade jag Texas Djup samt Skalpen. I den tidigare torskade jag efter en tveksam coin-flip-situation som jag borde hållit mig undan från. I Skalpen gick det dock bättre och det blev såväl in the money som finalbordsplats. Av sjuttio spelare kom jag tvåa och tog under resans gång åtta skalper. Skalperna gav 585 kr och andraplatsen 735 kr, dvs totalt 1320 kr brutto.

Nu är det helg och vi ser fram emot såväl familjemys, V75 som lite poker. Hoppas det blir dags för att äntligen klonka i Långlördag, Söndagssteken samt även sätta sjuan på V75 nu. Har varit torka på V75, senaste sjuan satt i oktober förra året, börjar bli lite för långt mellan gångerna nu. Måhända blir skåningarna farliga på Skaraslätten i helgen? En sådan här, från sovrummet till kontoret i källaren, hade varit något det… 🙂 Vi avslutar med en cover på en gammal favorit, Izzy goes Jamaica stylee… Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

