Intressant vecka tar sin början

Intressant vecka på ingång och våren sägs vara i antågande med besked…

Helgens V75 gav vare sig några miljoner eller sju rätt för undertecknad. Emellertid, fem sexor på vardera 72 kr gav totalt 360 kr brutto på jokersystemet och 50 kr vinnare på Online D’Amour med Takter i sulkyn gav 432 kr tillbaks. Styvt 800 kr tillbaka från travet m a o. Sålunda tar vi nya tag denna vecka där såväl V86:an som kommande V75 på Axevalla ser intressanta ut.

Pokern har dessvärre varit sval några dagar. Långlördag har inte riktigt velat sig för mig på ett bra tag. Den gångna helgen var det 421 spelare anmälda och 50 var ITM. Inleddes med ljumma kort och efter cirka tio minuter får jag QQ på hand i mellanposition där UTG trebettat och jag re-raisar med en 3x-höjning. Till slut är vi tre med i handen och floppen visar 227. Efter ganska vasst bettande på floppen misstänker jag att jag har sannolikt antingen pocket-sjuor mot mig eller AA/KK. Vi kommer till turn och jag träffar då den tredje damen och sålunda nötkåken. I det här skedet ställer jag efter inledande bet från UTG och får syn av båda två. Det visar sig att en av fi mycket riktigt sitter på par i sjuor, men tyvärr har inte fi numero två vare sig AA eller KK, men väl pocket-tvåor, dvs fyrtalet sitter som en smäck och så var den turren över. Lördagen bjuder inte på något positivt i pokerväg och inte söndagen heller, där jag slutade strax utanför pengarna i två av fyra turneringar. Vi är sålunda tämligen revanchsugna, vad gäller såväl kusar som kortspel.

Vad gäller pokern har det nyligen varit årsmöte på svenska pokerförbundet och i egenskap av liten fisk i den lilla ankdammen, som poker-Sverige kan betecknas som, tycker jag det verkar vara rena löjan. Jag kan måhända ha fel, men det finns inslag i den nya styrelsen som, om man läser mellan raderna, ger intryck av att vara mer intresserade av att synas i rampljuset än att faktiskt ha något konkret att tillföra. Självgodhetens fula tryne visar då sig överallt. Jag hoppas jag har fel.

Dessutom, man sägs hålla ett möte för svensk pokers framtid och ber så många som möjligt dyka upp, i samma andetag som ”dream team” har e-mailat Krukans medlemmar om att komma och rösta, med vilken agenda då, kan man fråga?. Om man inte bor i Stockholm då? Hur ska övriga Sverige göra? Sjukt svagt att man inte har kunnat distansrösta om en så elementär fråga som att välja en ny styrelse. Varför höll de inte mötet i Västerås, eller i Malmö? Hur ska man nu med Svenska Spel kunna föra en diskussion om att öppna upp en ledigare attityd mot live-SM, etc, när ”lede fi” har Shang-hai:at pokerförbundet? Tror det hade varit långt enklare och smidigare, om klubb-Sveriges företrädare haft en framträdande roll, istället för ett gäng ”intressenter” från online-sidorna.

Tycker det är synd att inte såväl Mattias som Koivu hamnade på varsin stol, tror de hade kunnat göra nytta. Nåja, tiden får utvisa vad som sker. Dags att återvinna en styck Izzy. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Intressant vecka tar sin början

  1. Vinnarskalle skriver:

    Grattis i efterskott till vinsten i lördags! Pengar in är alltid bra, oavsett mängd…
    Du tar dom på V86 idag! 🙂

  2. Tackar. Gick förvisso back, men fick väl hem lejonparten av insatsen i helgen.

Kommentera

