Inför V75 11/2 Halmstad

Häromdagen fick jag en inbjudan, av Filip Svensson på sport- och travsidan Sportsvensson, till en travtippartävling, där ära och evig berömmelse står på spel. Att döma av övriga medtävlare är det några av Sveriges mest aktiva travbloggare vilka är inbjudna. Undertecknad sträcker stolt på sig och gläds över att få mäta sig med detta eminenta tävlingssällskap. Tävlingen startar lördagen den 3/3, vi återkommer i ärendet.

Vad gäller kommande V75-omgång på Halmstads travbana ser det i sedvanlig ordning klurigt ut, måhända värre än på länge. När jag började kika så smått på startlistorna tidigt i veckan tyckte jag spontant att Flemming eventuellt skulle kunna bli en nyckelkusk tillsammans med Åke, denna omgång. Men att döma av herr Jensens egna tankar, tycks det som man ska ligga lite lågt vad gäller vår danske vän. Nog tar jag med flera av kusarna på systemen, men han får nog inte någon utgång på jokersystemet, vilket han tidigare måhända var aspirant på i några av loppen.

Systemen spikas i sedvanlig ordning inte förrän strax innan spelstopp och denna gång var det lurigt att välja spikar. (Inte för att det någon gång är ”enkelt…) Men, när Åke strök Com Z. gjorde det saken något enklare. Det lutar åt spik i detta lopp på jokersystemet och gardering med fyra hästar på det matematiska systemet.

Jag var tidigt i veckan inne på att spika Operett Ribb och ju mer info jag fått under veckan, desto säkrare känns det. Senaste tiden har Nybrinks krönikor fallit mig på läppen och denna omgång är vi till och med överens om en spik, det är inte ofta. 🙂 Garderar man ska självfallet Calypso med, men jag tror inte han kommer klara starten.

Vad gäller omgångens avdelningar tycker jag V75-1, V75-6 samt V75-7 ser ut att vara de mest streckkrävande. Vi återkommer strax innan spelstopp med de slutgiltiga systemen och fram till dess försöker vi snoka rätt på de senaste stallskriken och invänta de sena strykningarna. Lördagskvällen bjuder säkerligen på lite poker och till dess återupplivar vi en Lady Gaga-låt. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

