Avslagen V75:a & finalbord x2

Helgen var väl vare sig katastrof eller någon hejdundrande succé. Vad anbelangar V75 hade jag två femmor på jokersystemet, hade blivit fler om utgångarna satt, men det gjorde de inte. På mitt matematiska hade jag ”alla rätt på kupongen”, problemet är bara att några av dem satt som reserver istället för i det rätta fältet. Nära skjuter ingen hare, men visar ändock att man hade någorlunda rätt tänk. Att man inte satte sjuan är väl en sak, V75 är alltid svårt, även när det är ”lätt”. Grämer mig dock lite mer över att jag inte fick in något av mina vinnarspel, där hade jag faktiskt förhoppningar om att sätta iaf minst två spel. Mest imponerande i den gångna omgången var Kurre, helt klart!

Vad gäller pokern i lördags på Svenska Spel lirade jag Skalpen, Texas Djup samt Långlördag. Gick inte något vidare i någon av dem och det mest minnesvärda, dock inte på något positivt sätt, är när jag med pocket-ess hamnar all-in pre-flop mot QQ och den senare sätter trissen på floppen. Går från 7K till 2K och resten är en downward-spiral. Dock plussade jag 600 kr på cash game lite senare på kvällen så det räddade pokern likväl.

På söndagen lirades det ånyo lite poker och det blev Skalpen samt Texas Djup. I den tidigare låg jag etta efter 30 minuter, men tappade successivt och tog blott två skalper. När vi var tio kvar körde jag på istället för att köra safe och hamna bland de sju som var ITM, torskade som först på finalbordet, ut som tia. Illa!  I den senare, Texas Djup, lirade jag disciplinerat utan att direkt få några händer att tala om. Det var totalt 211 spelare som var anmälda och de 30 första var in the money. Jag fick fightas i stort sett hela turneringen, fick aldrig några direkta bjudningar tidigt utan det var en stor, lång uppförsbacke, men när vi var 30 kvar och ITM började det lossna lite. När vi väl var tio kvar och  inne på kvällens andra finalbord för undertecknad var det verkligen en strid på kniven. Mörkarna var höga och alla spelare förutom topp-tre hade tufft med mörkarna vs eget stack-djup. Jag pendlade mellan plats fem och tio, men lyckades hänga i. När det var åtta spelare kvar fick jag dock in det bra och gick upp till en fjärde plats och en stapel som var betydligt bättre än femman och neråt. Dock var topp-två långt före markermässigt. Spelare efter spelare faller av och till slut är vi bara tre kvar då jag faller på mer eller mindre ett coin-flip. Förstaplatsen hade varit trevligare, men är ”semi-tillfreds” med tredjeplatsen vilken betalade 2 117 kr.

Har hunnit ögna igenom startlistorna inför V86 på Solvalla nu på onsdag samt även V75 på Mantorp nu på lördag. Sitter dock i lite tidsnöd då jag strax ska iväg och träna, så jag ber att få återkomma antingen senare ikväll eller under morgondagen. Vi avslutar med världens mest underskattade band – The Connells – ”Carry my picture”. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Avslagen V75:a & finalbord x2

  1. Koivulainen skriver:

    Snygg framgång i djupen, bara att fortsätta mala ner fisken till laxar. 🙂

  2. Tackar! När jag spelar disciplinerat brukar det gå bra. Det farliga är när jag blir uttråkad. Känns som jag behöver lira fler bord alternativt läsa något intressant på skärm nummer två samtidigt som man spelar, så man får ro till att invänta rätt kort/tillfällen…

Kommentera

