Mentalt knäckande (V86 – 25/1)

Inte riktigt min dag idag, men det är bara att bryta ihop och komma igen.

Inledningsvis i Lill-Lördag (pokerturre på Svenska Spel):
Större turre med 400 kr i inköp och 262 spelare totalt denna gång. De 30 första hamnar i pengarna och 28 400 kr i förstapris denna omgång. Sitter med total kortdöd de första två timmarna. Startstacken är på 5K och jag pendlar mellan 4.5K till 7.5K första två timmarna. Kl 22 dubblar jag upp från 6K till 12K då AQos träffar triss på floppen och fi går all-in med blixtsyn från undertecknad. Lite senare sitter jag på 14K vilket då tangerar snittstacken och får AKh på hand och jag och en till hamnar all-in pre-flop. Det visar sig att fi sitter på likadan hand, dvs suited, fast i ruter. Men, självfallet träffar fi sin färg på river. Känns så givet senaste tiden…

Jag åker sålunda ner från 14K till en futtig markerhög på 500. Får dock QQ och går under jubel från bordet upp till 2.5K i nästa hand. I handen därpå får jag KJ som hamnar all-in mot K7 och jag är sålunda i nästföljande hand uppe på 6K från 500 marker två minuter tidigare.

Någon minut senare sitter jag på AJos på lilla mörken och alla har lagt sig vid bordet då dealerknappen går all-in med sina 7K. Jag måste syna, dels pga hand dels pga att fi kört väldigt marginella händer hela turneringen. Det visar sig att han spelar med KTos men träffar T på river och sagan är all. Åker som 69:a totalt och det känns lite surt.

Misären fortsätter i travet. Får sex rätt på jokersystemet, vilket självfallet inte ger något då omgången är lätt.

På lilla systemet missar jag alla, åtta, rätt med stolpe ut då Goop är struken i tredje och denne  var satt som spik. Den som ser mitt jokersystem ser att jag rankar 10:an (som vann loppet) före 11:an i tredje, men på lilla matematiska har jag varit lat och inte valt reserver. På turordningen ligger 11:an före 10:an…

Sålunda, alla rätt sitter i övrigt, men då jag missat att välja 10:an med Örjan som förstereserv, som jag bevisligen rankat före 11:an, får jag inte åtta rätt och  +5307 kr, utan blott 1 x 7 rätt vilket ger fantastiska 76 kr tillbaka. Hur förbannad får man lov att bli?

Det här var SISTA gången jag missar att ta ut egna reserver på matematiska systemet. Vilken sabla amatörmiss!
 

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mentalt knäckande (V86 – 25/1)

  1. Niclas skriver:

    Riktigt jäkla sur kväll för dig. För jäkligt när spiken blir struken och man får förlita sig till turordningen. Men du tar revansch på lördag istället!

    • Ja, är lite ledsen på mig själv just nu. Dels för att jag lämnade in systemet för tidigt. Uppdaterade startlistorna i jokersystemet strax efter 18 och lämnade in kort därpå, då jag hade lite pyssel att ta itu med före pokerturneringen började vid 20.00. I vanliga fall ahde jag ju väntat till strax innan 19.00 innan jag lämnat in systemet. Jag vet inte när Goopen blev struken i tredje, men det var ju bevisligen någon gång under de sista 45 minuterna och mitt system redan var inlämnat.

      Miss nummer två och the big one! Är så klart att jag inte väljer reserver på lilla systemet. Gör jag det, har jag ju åtta rätt. Surt sa räven… 😦

Kommentera

