Inför V86 Solvalla 25/1

I den bästa av världar, där solen alltid skiner, där champagne alltid är gratis och tillika kall, där regnbågens slut berikas av en skatt, där polisen jagar folk som ligger för nära framförvarande trafikant istället för att jaga dem vilka kör 20 km/h för fort (vilket sedermera är en långt mer naturlig hastighet med dagens bilar och sålunda inte alls för fort), där coin-flips vinns av 55-procentaren istället för 45-procentaren (någon dj*vla gång) – i en sådan värld hade jag hellre befunnit mig de senaste två dygnen. I förrgår lirade jag tre turneringar och gjorde väl en halvhjärtad insats i samtliga, även om jag hamnade sexa och in the money i en av dem. Så dagen slutade inte helt i misär. Igår gick coin-flipsen på ungefär samma sätt, även om jag spelade för spekulativt, med handen på hjärtat. Dock plussade jag på cash game efteråt så det blev näst intill break even likväl.

Just nu sitter farbror och smuttar på en Barbados Plantation Rum, bolagets mest prisvärda rom, hands down, och tillika droppar som kan konkurrera med betydligt dyrare kusiner. Emellertid, det börjar bli trångt i det skåp vilket huserar de dyrbara dropparna såsom whisky och lagrad rom. Det var bara några droppar kvar i nämnda flaska och då undertecknad tänkte köpa en El Dorado 15yo inom kort var det lika bra att tömma Plantation för att bereda plats. Nåväl, med arrak- och russinsmak rullandes runt i gommen tänkte jag nu kika lite närmare på morgondagens V86.

Feelingen är bra inför morgondagen, känns som en omgång vilken kan ge lite kosing, men där man ändå är med på banan. Har ni hört den förut? 😉

I första är just nu Adielsson storfavorit och självfallet ska han med på systemet, men jag sätter likväl två mindre rankade före och ger dessa dessutom var sin utgång. Från början hade jag dessutom streckat samtliga hästar, men är nu nere på sex kusar.

I V86-2 torde man kunna låsa på tre hästar, strecken ger er vilka. Detsamma kan även sägas om V86-3, rinse and repeat.

I fjärde är Witasp och Goop rättmätiga favoriter, men eder vinstsökande sanningssägare finner det lämpligt med sju streck i detta lopp.

I efterföljande tre lopp spikar jag och det utan att försöka slå knut på mig själv. Tror favoriterna är stridskapabla nog för att ta hem det. Albright bör vara klar. Däremot finns det två kusar jag är livrädd för i sjätte och det är Svenssons samt Goops styrning. Likväl hoppas jag att Erik lever upp till favoritskapet, även om det inte är optimalt att spika en kuse från startspår 11 i voltstart. Likväl, de främsta fienderna har långt ifrån optimala spår de heller. I sjunde är jag lite sur över att Rydens Gilda är streckad till favorit i nuläget, då hon här är ute i tuffare gäng än förut. Jag hade hoppats hon skulle landa som andra- eller tredjehandsfavorit och även om Roger inte vågar sticka ut hakan för mycket, är hon ett givet spikförslag från min sida.

I sista loppet har vi återigen tagit fram den breda penseln och målar på med sju streck. Från början hade jag en personlig favorit i Global Mix med rekorderlige Uffe Ohlsson, men då det snackas något fasansfullt om Nurmos kuse som tillika har spår ett, fick denne bli utgångskrake istället. Ja, det blir jokersystem igen, även om jag är tämligen soft på reduceringen denna gång, blott runt 50 procent, i nuläget.

Såg av en händelse att Nybrink tar upp en sak som gjorde mig gruvligt förbannad förra V86-omgången och är till min glädje tydligen inte ensam över att ha reagerat över detta. Nu hade jag iofs vinnarhästen också, men det irriterar när de gör så här i TV-sändningarna.

-Och du Erik! Jag lovar ringa när jag vunnit storkovan! 🙂

Kvällen kommer nu vigas åt lite Texas Hold ‘em på Svenska Spel. Sannolikt inte cash game, men väl några turneringar. Dessutom borde jag ge mig på Lillördag imorgon. Dags för lite Dropkick Murphys. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

