V86 – Goops segertåg fortsätter

Björn är in the zone!

Tre segrar till, att lägga på pluskontot denna dag på Solvalla. Han torskade de inledande två loppen, tillika mina två spikar på jokersystemet, med minsta möjliga marginal, men kom sedan starkt tillbaka och tog hem tre segrar under kvällen. Mest imponerad blev jag över vinsten med Spring Erom. Timetosaygoodbye, vilken han förnedrade, är ju inte direkt någon dussinhäst. Snyggt jobbat!

Kvällens summering ger att matematiska systemet gav tre sexor och jokersystemet en sexa tillbaka. Sexorna gav 68 kr/st och sålunda kunde vi med fyra sexor inkassera 272 kr. Kvällen bar sig sålunda icke, men vi återinvesterar dessa kulor på V75 nu på lördag.

Vad anbelangar kommande V75-omgång på Bergsåker 21/1 tycker jag spontant den ser tämligen svårlöst ut och även om jag förvisso redan har gjort upp en preliminär ram i jokersystemet tycker jag det är aningen tidigt att komma med några direkta åsikter än. Omgången har så att säga inte ”sjunkit in”, hos undertecknad än. Kan dock nämna att vid första anblicken tyckte jag mig direkt ha funnit en spik i El Sueco i V75-3, för att i nästa andetag se vilka han får springa mot. Han är just nu streckad till storfavorit, men här kan det måhända skrälla till rejält. Har inte på något vis bestämt mig än, men här blir det antingen många eller spik. Enda spiken på systemet just nu är i sista, Stay the Night, med Bo Eklöf. Dock samma visa här, Goop emot i andra spår med Gills Abbe och flera andra farliga aspiranter på förstapriset. Jasper känns ju värd att nämna, men fick ett niondespår, vilket sänker chanserna en aning.

Denna vecka är ljusglimten än så länge turneringsvinsten i poker – Texas Hold ‘Em NL -häromdagen, men vi ämnar överglänsa detta på lördag. Året har än så länge bjudit på två turneringsvinster i poker på Svenska Spel samt en ”åtta” på V86. Känns som det vore förträffligt att lägga till en sjua nu på lördag. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

