V65 Halmstad 16/1 – vi skjuter från höften!

Idag jobbade jag bara till lunch då jag tog ledigt senare delen av dagen för att åka in till Skövde för ett snabbt garantijobb på bilen. Av en händelse blev det en snabblunch på Shell på Falköpingsvägen i Skövde, när jag stannade till för att göra rent rutorna på bilen. Grabbarna på det här stället måste tveklöst vara aspiranter till Shell Sveriges trevligaste personal. Alltid på hugget och jag tror mig veta att de själva lirar trav en hel del. När rutorna väl var rena traskade jag in och köpte senaste nummer av PC För Alla samt Fighter Magazine. Den senare blir bara sämre och sämre, mer och mer MMA, dvs UFC och annan skit. (Jag har full respekt för alla kampsporter, såväl ståendes som liggandes, men när de tillåter ground and pound, då kräks jag. Det har gått för långt när man tillåter att slå och sparka någon som ligger ner. Jag antar jag börjar bli en gammal grinig gubbe i förtid, kalla mig moralkärring om ni vill…)

Jag vet ju vad damen i huset kommer säga när jag kommer hem, med tanke på att jag har senaste nummer av såväl Poker som Foto liggandes hemma, olästa…

Nåväl, när det var dags att betala tidningarna i kassan började magen att mullra betänkligt och jag tänkte att det är nog bäst att blidka densamma och köra en snabblunch för att fylla på med något mer delikat lite senare ikväll. Det fick bli en grillad med bröd, självklart ackompanjerad av ketchup och sötstark senap. Just senap har undertecknad en stark faiblesse för, jag tror jag har sju, åtta sorter hemma i kylskåpet. Allt från Västerviks starka, Johnny’s starka, Slotts fulsenap, Druvans sötstark, Druvan förslövs, Druvan Ekologisk skånsk senap och ett helt gäng till av mindre kända sorter, företrädelsevis ”starka”.

Sedermera, det bar sig inte bättre än att när man efter förrättat värv i kassan satte sig i ”tips- och travhörnan” för att stilla hungern började jag ögna igenom startlistorna till V65 i Halmstad idag. Jag hade inte alls för avsikt att lira idag, utan hade tänkt spara krutet till V86 på Solvalla på onsdag. Men, ju mer jag kikade på listorna, desto mer sugen blev jag på att spela ett spontansystem. Det blev inget reducerat jokersystem denna gång, utan blott ett vanligt matematiskt i stundens hetta. Eftersom det kom till på tio minuter är det mest känsla och egna tankar, på gott och ont, vi får se hur det går. Here goes:

Och så här säger Christer Eriksson angående sin storvinst häromdagen på V75. Visst har han en poäng, men det är bara en viktig faktor bland många. Dessutom, tyckte jag lirade hårt i helgen, men mot ett reducerat system på 10 000 kr, där ligger man i lä. 🙂  Enjoy!

 

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

