Inför V86 Solvalla 18/1

På onsdag är det ånyo dags för V86 på Solvalla och återigen ser det ut som Björn kan ta flera skalper, om än kanske inte lika många som senast, men vem vet? Vid en första anblick ser det också ut som såväl Erik som Lennartsson kan få med sig några förstapriser hem i bagaget. Emellertid får vi tråkigt nog ej se vare sig Takter eller Svanstedt denna gång. Det är några dagar kvar att ta in info, men har några spontana tankar om omgången redan nu:

V86-1: Här torde tre, fyra hästar räcka och bland dem vill jag absolut se Royal Neo samt Nelle Pelle, båda från ok spår i autostart. Lindbloms kuse var väl inte helt enligt önskemål senast, ska se vad stallet säger inför denna start, läget är intressant.

V86-2: Goop är högintressant med Anna Sisu från stall Nurmos. Spikprospekt månne? I nuläget har jag två skrällar med på ramen också, men det är kanske läge för en spik här ändå…

V86-3: Heltäckt med Goop, Kihlström och Jansson?

V86-4: Räcker tre kusar här också, fast vi byter då ut Jansson mot Lennartsson?

V86-5: Ett av få lopp där Goop kan uteslutas? Örjan och Erik är självskrivna här, men jag har även två andra gamla rävar jag gärna vill ha med…

V86-6: Björn och Erik är självskrivna, men ska herr Widell få ett streck också?

V86-7: Dags att säga hejdå, när man springer om, eller blir det en för många…? 😉

V86-8: TV-system, någon? Kulor nog för att spika den kryddstarke?

Nu ska det så klart stötas och blötas, ändras och velas, insupas stalltips och -skrik samt inväntas strykningar i sedvanlig ordning. Men, den första quick ‘n’ ugly-analysen man gör är ack så viktig. Och ni på ATG, ring mig gärna på onsdag gällande något liknande… 🙂

Nu reser vi oss upp ur askan från V75 den 14:e och visar var skåpet ska stå på onsdag. Take it Bruce! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inför V86 Solvalla 18/1

  1. Vinnarskalle skriver:

    Oj, är du redan i V86-tankar? Ja, det är så klart helt rätt. Nya lopp, nya utmaningar! Jag tvingade mig därför att i denna sena timme kasta ett getöga på loppen och spontant håller jag med dig om att Björn åter är nyckelfigur, fast kanske lite mer delat med Erik denna gång? Nåja, många timmars plugg & ältande återstår förstås… ;-P

    • Aye captain! Man kan säga att undertecknad är minst sagt revanschsugen. Ja, Goopen ser ut att ha bra chanser delat med, som jag skriver ovan, inte bara Erik utan även Lennartsson. Jag tror, och hoppas, Per har bättre flyt på Solvalla. Jag måste erkänna att jag faktiskt trodde han skulle kamma hem några förstaplaceringar igår på Åby.

      Så du nattsuddar också? Själv sitter man här och gluffsar lite marängsviss… ;P

Kommentera

