V75 Halmstad 31/12

Årets sista V75-omgång, som denna gång går i Untersteiner-land. Låtom oss hoppas vi får korka upp champagnen ikväll, av flera anledningar…

Till systemen, vilka äro två till antalet. Ett jokersystem samt ett litet matematiskt. Vad gäller jokersystemet led jag alla helvetes kval när jag skulle ta ut utgångshästarna, varför jag tog en extra än normalt, när jag kör med blott en spik på systemet. Varför det blev så här är för att unge Svanstedt kör bästa hästen i flera lopp, men har samtidigt många tämligen rutinerade äldre rävar (läs: kuskar) emot sig, där dessutom en del sitter i bättre position. Av denna anledning har jag valt att köra en spik samt fem utgångar, varav minst två måste sitta för att övriga hästar på ramen ska vara legitima. Jag tyckte emellertid det var svårt att hitta vilken kuse att gå emot med, som utgång, och har sålunda valt att låta Anders likväl få förtroendet till utgång med två hästar. I efterhand är det dock nästan så jag ångrar mig i fjärde, då jag tror Uhrberg har väldigt, väldigt bra chans här. Utgångarna är: Svanstedt i första, Söderkvist i andra och tredje, Svanstedt i fjärde (peppar, peppar, ta i trä…) och Flemming i sista. (Den observante ser dock detta på systemstrecken.) Två av dessa måste sålunda gå in. Nåväl, here goes:

Tryck på bilden för större version

Tryck på bilden för större version

Lilla matematiska systemet:
Gott nytt år, allesammans! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till V75 Halmstad 31/12

  1. Vinnarskalle skriver:

    Lycka till och Gott Nytt År! 🙂

  2. Niclas skriver:

    Lycka till idag igen, och gott nytt år!!

Kommentera

