Mätt & belåten

Julafton firades med att frun, lillknodden och undertecknad for till Herrljunga för att fira jul med mina föräldrar samt lillasyster, som också förärade ”di gamle” ett besök i juletider. Aftonen var trevlig med julmys och det bästa av allt – JULMAT! My favourite! Janssons frestelse, hemgjorda köttbullar, potatismos samt bruna bönor och brysselkål. Får jag detta är min jul räddad. Efter maten och Kalle var det i sedvanlig ordning dags för julklappsutdelning.

Väl hemma i Tidaholm igen på kvällen prövade jag lyckan i Långjulen på Svenska Spel, men fick en marddrömsstart och fick börja lira tok-tight-aggro efter inledande första tjugo. Det var 237 anmälda och de 30 första var ITM. Jag hängde på gärdsgården i stort sett hela turneringen, men lyckades kämpa vidare och när det var 40 spelare kvar hade jag kämpat mig upp till att pendla mellan 22-26:e plats ett bra tag. Nog för att jag ofta lirar relativt tight, även om jag kan slaska emellanåt också, men efter de inledande tjugo första slaskiga minuterna hade jag nog vänt på skalan helt och låg nog på en floppsynprocent på ca 5. Det hade iofs gett resultat, men när jag väl fick hathanden JJ i ett kritiskt läge så sprang jag in i KK som dessutom träffade K på floppen och en vacker triss dräpte mina prinsar obarmhärtigt och jag torskade sålunda som 40:e spelare, tio placeringar utanför ITM. Tungt, men inte mycket att säga om. Visst kunde jag gett f*n i att spela JJ, men det var do or die som gällde i detta skede, då många dessutom började bli väl tighta. Att då springa in i KK är inte mycket att säga om. Synd i övrigt, då det var ganska bra pengar om man tagit sig till finalbordet.

Idag var det åter dags för julemys. Denna gång firade vi hemma i Tidaholm och frugans föräldrar samt syster med bihang lämnade Skövde för att fira jul i vår kåk. Det blev en repris på julmaten och därefter sedvanlig klapputdelning samt ännu en lyckad julmysdag.

Nu är vi åter allena och jag börjar slänga några korpgluggar på morgondagens startlistor igen. Det lutar åt ett jokersystem på ca 2520 rader ( 1062 reducerade) samt ett matematiskt på 180 rader, om nu inte morgondagen bjuder på några påverkande strykningar eller stallskrik. Dessutom har jag en 50-%:ig andel i ett 720-raders system som farsgubben ska göra imorgon. Nu ska miljonerna fördelas! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

