Texas hold ‘em och V86 Solvalla 21/12

Farbror har som bekant haft ett litet break vad gäller pokern, men har nu ånyo lirat lite Texas de senaste dagarna, med varierat resultat. Några dagar tillbaka gick jag in i Texas Djup på Svenska Spel, där 158 spelare kände sig manade, 20 var ITM. Efter 40 minuter var jag i ledningen med 11 500 marker och höll mig därefter stadigt pendlande mellan första till fjärde plats ett bra tag. Dock kallnade korten därefter och när vi var 28 spelare kvar låg undertecknad istället och pendlade runt plats 10 till 15, dvs fortfarande in the money. Får då slutligen KK som träffar triss på floppen, vilket leder till en all-in och går upp till sjunde plats med 20K marker när vi är 27 spelare kvar. Kort därpå torskar jag tyvärr en TT mot AJ, där den senare träffar A på turn, och går ner till 13K samt sextonde plats. Därefter är det en downward spiral då jag med AK hamnar all-in pre-flop mot T8os, där den senare självfallet träffar ett tvåpar på floppen. Torskar på 22:a plats, två platser utanför pengarna. Suck.

Igår var det dags för lite poker igen. Åkte ur Djupingen snabbare än kvickt, men i Skalpen där 73 spelare kände sig manade och åtta var ITM låg jag på tredje plats efter cirka en timmes spelande, med två skalper i fickan. När vi slutligen var tio kvar på finalbordet och vi blott väntar på att två spelare ska åka ut för att alla ska vara i pengarna ligger jag på åttonde plats. Självfallet åker jag som tia, på ännu en makalös utdragning, vars närmare detaljer jag förträngt…

Sätter mig sedan och lirar lite cash game, och äntligen, här vänder det! Efter någon timmas spel har jag ökat mitt inköp med fyra gånger, vilket inte är några stora pengar, men ändå en skön vändning på kvällens toner vilka tidigare gått i moll.

Från denna återblick går vi raskt vidare till dagens V86. Det blir ingen föranalys, utan jag postar idag blott mina två system, dels ett litet jokersystem, dels ett litet matematiskt och tillika favoritbetonat med någon enstaka stänkare till skräll. Noteras kan att dagen bjudit på en vansinnig massa strykningar och jag har väl inte riktigt hunnit ta del av de senaste stallskriken utan går på övrig förkovring påbörjad i helgen. Here goes:

Tryck på bilden för större version.

Tryck på bilden för större version.

Lilla matematiska:
 Vi hoppas lyckan står oss bi och att det skräller i rätt lopp. Noterar avslutningsvis att det nyligen släppts en dokumentär-DVD om Neil Young. Noteras i den mentala inköpslistan. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Texas hold ‘em och V86 Solvalla 21/12

  1. Vinnarskalle skriver:

    Bråda tider i jultider! En snabb lyckönskan inför V86:an! 😉

  2. Niclas skriver:

    Kul att den lilla matematiska gick plus i alla fall…Det får bli nya tag till fredag, då sätter du den!

Kommentera

