Inför V75 Örebro 10/12

Revanschsugen, är det minsta man kan kalla sig, efter floppen på V86 tidigare i veckan. Torskade i de två första avdelningarna, som jag spikat, och därefter gick det än mer utför…

Nåväl, imorgon ska miljonerna fördelas i gnällbältets högborg – Örebro. Omgången ser tämligen svårlöslig ut på förhand och många av loppen ser minst sagt  intressanta ut. I skrivande stund har det blivit fem strykningar, där flera av krakarna inte varit riktigt kuranta. Ska man dessutom ha väderleken i beaktande är det väl inte otänkbart att en och annan långväga gäst imorgon kan tänkas bli struken.

I nuläget lutar det åt tre matematiska system imorgon, dvs återigen nobbar jag att köra Jokersystem, mot bättre vetande. Det stora är på 594 rader, det mellersta på 243 rader och det lilla på 72 rader. I sedvanlig ordning är inget hugget i sten och vi inväntar som alltid morgondagens stallskrik och eventuella strykningar. Jag brukar lämna in systemen mellan 12.00 och 14.00 för att därefter posta systemen här i bloggen, om någon nu finner dem vara intressanta att förkovra sig i. 🙂

V75-1 ser i mina ögon mycket lurigt ut och som jag ser det har man tre val. Antingen spikar man, kör ett trehästarslås eller målar på så långt färgen/kosingen räcker.

V75-2 är inte så värst mycket bättre. Örjan är stark favorit, men bakom herr Kihlström lurpassar en handfull spekulanter på förstapriset. Svanstedts styrning goes without saying, men även Goopen och Tillman är värda att nämnas. Dock, på min tredjerank ligger just nu en luring med Lindqvist i sulkyn…

V75-3 är ett lopp där Maharajah återigen finns i rampljuset. Sannolikt vinner han denna gång, men jag kommer gardera på stora och spika på de två mindre systemen (som det känns nu).

V75-4 där kung Åke är favorit, men på mitt stora är han i nuläget inte med alls, då jag istället kör ett tvåhästarslås med Nocturnal och Solöns Rangel.

V75-5 spikas med finsk SISU!

V75-6 spikas med Kihlström, garderas på de små systemen. Ett riktigt lurigt lopp där halva startfältet, om inte mer, känns farligt.

V75-7 ser livsfarligt ut och jag kan säga som så här, om ovanstående sex avdelningar har gett mig sex rätt, så tänker jag då banne mig inte flyga i sista…

För övrigt kommer Tidaholm få ett ”Frasses” i januari! Grymt! Jag har aldrig ätit på något tidigare men har hört mycket gott om dem. Nu har vi förvisso förnämliga Rossis i sta’n, men det finns nog kundbas nog för ett ställe till och de senare lämnar för övrigt utrymme för förbättringar, såsom att gå över till hemlagat mos och de borde uppgradera sina köttbullar vilka lämnar en del i övrigt att önska. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

