Storfjantens lillebror, dvs Lillfjant, gör trav-TV (Upplopp) – V75 Solvalla 12/11

Jösses dj*vlar! Man slutar aldrig att förundras. Inte nog med att Almenäs är programledare för Sveriges största travprogram. Nu har ATG slängt in något nytt webb-TV-program med Storfjantens lillebror, dvs Lillfjant, som programledare. I första avsnittet var Mackan Edlund, från ”Erik & Mackan-duon”, med. Tycker Mackan kan vara kul, men gjorde här en blek insats. Frågan är till vilken publik det här programmet riktar sig? Majoriteten av Sveriges travintresserade? Näppeligen! Folk med hjärna? Absolut inte! Blondinbella? Högst troligt!

Ok, vi lämnar tråkigheterna därhän och går raskt vidare till något betydligt roligare och mer intressant, dvs VM i V75 och dagens V75-omgång vilken tar plats på Solvalla.

Jag ämnar fortfarande ligga lite lågt insatsmässigt och kör denna vecka blott ett 192-raders VM-system samt ett litet micro-system. Vi bidar vår tid och avvaktar någon vecka till innan det är dags för nästa Jokersystem.

V75-1 ser öppet ut och i stort sett varenda häst kan vinna loppet. Ser ut som de fyra främsta är överlägset mest streckade och därefter är det glesare mellan strecken. Känns likväl som ett tämligen öppet lopp.  Svanstedt, Goop och Örjan kör de mest betrodda och alla är med på mitt VM-system, men jag hoppas mest på min skräll med Lindblom i sulkyn.

I V75-2 får man deja-vu-vibbar och för den som spelar större system är detta ett lopp där det rimligen målas friskt, såvida man inte spikar Joker Stursk. Ett lopp att ta ställning i, spik, lås eller måla på.

V75-3 är icke på något vis något undantag. Här har jag svängt från att ha haft åtta hästar till att gå ner till att spika en semi-skräll för att därefter vända om och stanna på fyra hästar på mitt VM-system. Spikar dock ”skrällen” på mitt micro-system. Se systemen nedan.

I V75-4 kommer min första spik. Även detta lopp är öppet och favorit i skrivande stund är Melanders kuse. Själv är jag nog dock mest rädd för herr Jansson i sjätte spår. Båda dessa herrarna är med på mitt lilla system, men på VM-systemet spikas Svanstedt med Glenn Palema.

V75-5, ett lopp där jag länge tänkt spika Global Kitten, men har svängt till ett tvåhästarslås. sålunda åker även Stefan Persson med.

V75-6, det må bära eller brista, men jag spikar Saston som jag tycker varit galant sista tiden. Nu dessutom i femte spår med autostart och Örjan upp i sulkyn på nytt. Veckans spik! Främsta hotet är Calvados Crane, men om jag garderat detta lopp hade jag även tagit med Pitch Command med Lennartsson samt även New Line med Uhrberg, OM de haft andra startspår.

V75-7, avlutas med ett triolås. Annicka, Dileva Käll samt Olivia Lavec. Känns bra med dessa streckade, även om såväl Svanstedts styrningar och Goopen känns farliga emot.

Ända sedan barnsben har jag varit intresserad av allt som har med spel att göra. Allt från barn- och sällskapsspel i liten ålder, till att som lite äldre knodd blivit upplärd av farsgubben i allehanda kortspel som whist, poker, etc. Då var det mörkpoker man spelade, men sedan 2004 spelar man nästintill uteslutande Texas NL. På Liseberg hägrade nästan arkadspelen mer än själva åkattraktionerna och i tidig ålder (tidigt 80-tal) blev jag förtjust i TV- och datorspelens värld. Med detta sagt kommer vi in på två av årets största speltitlar på PC-sidan som släppts nu i dagarna: Battlefield 3 samt Skyrim – The Elder Scrolls V. Inte nog med detta släpps senare i år SW-MMO:t. På tal om poker, har jag läst många böcker både om spelet samt rena taktik- och strategiböcker.  En tämligen läsvärd bok, som inte handlar om att lära ut poker, men om dess historia och då främst WSOP är Positively Fifth Street. En bok jag läste för några år sedan och varmt kan rekommendera till den pokerintresserade.

Nåväl, åter fokus på travet. Här kommer dagens system, och som sagt, även denna vecka ligger vi tämligen lågt vad gäller insatsen. Here goes:

VM-systemet” (192 rader)
* systemet borttaget i efterhand *

Pyttelilla lattjolajbansystemet” ( 15 rader)
V75-1: 3. I Saw You
V75-2: 6. Joker Stursk
V75-3: 7. Sanity
V75-4: 2, 6, 8
V75-5: 14. Global Kitten
V75-6: 5. Saston
V75-7: 1, 9, 7, 10, 3

Se där, nu hoppas vi att lyckan står oss bi. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Storfjantens lillebror, dvs Lillfjant, gör trav-TV (Upplopp) – V75 Solvalla 12/11

  1. Vinnarskalle skriver:

    Good Luck! Förutom att vi gått skilda vägar angående Maharaja även tippat helt olika angående Glenn Palema i fjärde. Jag har tre hästar där, men inte Glenn… 😮

  2. Vinnarskalle skriver:

    Grattis till 3 poäng till i VM-ligan! Jag skrapade ihop ynka 1 poäng och får nog nästan stå i utvisningsbåset pga uselt tippande till nästa helg… 😦

  3. Tackar! Har dock svårt att glädja mig över tre pinnar. Sällan man får sämre än fyra, fem rätt i vanliga fall. Har dock gått troll i det nu när det är VM. Murphy rockar fett…

Kommentera

