V75 Eskilstuna 5/11 (VM i V75)

V64 på Solvalla på Solvalla häromdagen bjöd på fem rätt, dock bara småpotatis i prispeng. Vi sätter därför fokus på veckans V75 tämligen omgående.

Veckan har varit intensiv. Frånsett idag har det varit relativt mycket på jobbet hela veckan och knäna värker värre än någonsin vilket innebär att träningen varit tämligen lidande. Ska se om man kan ge sig ut på en joggingtur i helgen, för att känna av statusen vid lättare belastning.

Vad gäller morgondagens tävlingar på Eskilstuna har jag gjort något Dumt [tm], vilket pappsen säkert kommer skälla på mig för. 🙂 (Tjena farsan!) Alla som lirar kontinuerligt och ser sig som någorlunda ”seriösa” spelare, oavsett vilken insats man lägger, vet att man ska vänta in i det sista med att lämna in systemet. Allt för att få med alla eventuella strykningar samt få så mycket info som möjligt vad avser såväl stallskrik som skoinfo och tidiga värmningar. En sen strykning kan välta ett helt system, särskilt om man får det i ett lopp där man spikat någon annan än favoriten och ens betrodda kuse sedermera blir struken.

Just det, jag har redan lämnat in systemen sent ikväll.

Likväl, ikväll kändes det rätt och jag antar undertecknad blev lite ivrig och ville få det avklarat. Systemen har vuxit fram under veckan och idag landade de helt enkelt. Dessutom kör jag endast två små system denna vecka och har blott spelat för en fjärdedel av vad en normal vecka betingar i insats. Skulle det visa sig att jag drabbas av en oturlig strykning eller får betydande ny info imorgon är det inte värre än att jag lämnar in ett system till.

De inlämnade systemen är blott på 120 rader samt VM-systemet på 192-rader. Denna vecka taggar vi ner några hack, relativt tidigare veckor. Dock avvaktar jag till spelstopp imorgon, med att posta systemen här, dvs enligt sedvanlig ordning. Detta då det måhända kommer ske någon förändring och då lägger jag upp alla systemen på en gång, om det nu blir något extra.

Avslutningsvis, grattis till Adielsson som gjorde ett bra lopp nere i Italien tidigare i veckan. Thåström får avsluta idag – Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till V75 Eskilstuna 5/11 (VM i V75)

  1. Vinnarskalle skriver:

    Låter iskallt att lämna in i förväg och kanske luta sig tillbaka och bara vara nöjd… ;-P
    För min del blir det väl det vanliga: panik eftersom jag tycker jag pluggat för lite och därefter ”speedplugg” via alla kanaler. Brukar ju resultera i ”system overload” tyvärr…. ;-(

  2. Man kan ju alltid hoppas. 🙂 Eller så får man stå där i hörnet med dumstruten och skämmas, varpå farsan bräker ett ”Vad var det jag sa?” i telefonen… 🙂

  3. Niclas skriver:

    Inget fel i att lämna in tidigt, men då ska man ha bra karaktär och stänga öronen under lördagen, annars kan det bli dyrt:) Lycka till med liret!!

  4. Exactamente! 🙂 Slängde dock in två pensionärssystem idag också. 🙂 Lycka till själva!

Kommentera

