Spiklöst Jokersystem – V75 Gävle

Egentligen var mitt jokersystem mer eller mindre klart redan i början av veckan, det var så att säga bara ”finliret” kvar. Emellertid, alla som spelar trav på löpande basis vet att tiden, hjärnan och all ny info bråkar med en under veckans lopp. Ibland är det stjälpande och ibland hjälpande. Redan tidigt var jag inställd på att gå emot ”expert-strömmen” och spika 8. Nettles med Kihlström i V75-4. Detta är inte på något vis en säker spik, långt ifrån, särskilt med ett åttonde spår och voltstart. Det vill till att Örjan tar sig ut, om det inte ska bli torsk. Samtidigt var det då också en tämligen trevlig spik, på streckprocenten, om den sitter. Detta då hästen är tämligen kapabel och är väl egentligen bara läget som är emot. Men, ju längre veckan har lidit, desto mer positiv info har man fått angående 10. Agobra Peter Pan.

Så helt plötsligt, från att ha suttit med ett system där jag blott haft en spik och lidit alla helvetes kval då jag jagat en till, så satt jag nu inte med någon spik alls då denna blivit ersatt av ett tvåhästarslås. Mitt jokersystem är sålunda spiklöst denna gång och är satt med fem utgångar, varav minst två måste sitta. Jag är väl medveten om att detta helt diskvalificerar mig från att lyckas bli ensam vinnare av 70 miljoner, då jag måste hålla ramen mindre av ekonomiska skäl. Men samtidigt måste man spela på vad som känns rätt. Likväl, sitter rätt utgångar och därefter några kantbollar i övriga lopp kan veckans jokersystem måhända vara med på sjuor som ger någon eller några miljoner. Särskilt då det inte finns några givna och självklara spikar i denna omgång. I skrivande stund är Hallsta ledande på 59 % på strecken, därefter ligger favoriterna i respektive lopp på runt 30 % på strecken, frånsett Francais du Gull som har 43 %.

Även i första loppet har jag gjort en ”på stället helt om”. I första avdelningen var jag initialt inne på att antingen spika Velten Ovambo eller helt enkelt ta alla och då utgång på 2:an. Så blev det inte. I elfte timman blev det istället ett tvåhästarslås med Kihlström och Lennartsson.

Vidare har det skett en förändring även i andra. Här var jag helt inne från början på att spela emot Hallsta Lotus och gardera upp med totalt fyra hästar i loppet. För mig var Hallsta Lotus, Myllarfaks och Stamping givna. Frågan var bara vilken den miljongivande hästen skulle vara? Från början hade jag tagit ut Slettvoll Rambo med tanke på prestationen han nyligen visade upp på V75. Dessutom sitter Rambo i bra spår på autostart. Men, ju mer veckan fortskred, desto fler fåglar kvittrade i örat gällande J-O och Faksen J:R, så i tre dagar var istället J-O betrodd. Men, som ofta annars, i sista sekund ändras det gällande systemet. Strax före inlämning gick jag ånyo igenom Speedanalysen (hej Micke!) 🙂 och konstaterar där att Best Elden har bästa ”sista-500-tiden” av alla, näst efter Hallsta Lotus. Vidare har han andraspår auto, med Örjan upp. Känns som upplagt för skräll. Får han bra position efter första kurvan, räcker det om han ligger i främre träffen och bidar sin tid till sista sväng. Kommer han loss där och Hallsta har en dålig dag alternativt fått ett jobbigt lopp kan det vara kusen som ger oss de stora kulorna.

Nåväl, mycket snack ovan och jag kan fortsätta länge till då fler lopp finns att avhandlas. Men, jag ska bespara er. Här kommer istället dagens jokersystem.

Tryck på bilden för större version.

Då det är 70 miljoner i potten, investerar vi denna lördag en något större insats och vi kompletterar sålunda jokersystemet med nedanstående matematiska system vilket måhända har något större potential till stora pengar, men samtidigt är lite skörare med två spikar.

Lilla systemet V75 Gävle

V75-1 – Alla
V75-2 – 10, 5
V75-3 – 2
V75-4 – 8, 10, 3, 5, 1
V75-5 – 1
V75-6 – 8, 7, 1
V75-7 – 10, 2

Nu hoppas vi på miljonvinst ikväll! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

