En påse chips

Sex rätt och en vinstsumma som räcker till en påse chips. Ibland kan sex rätt ge ansenliga pengar, men denna gång var det i stort bara första-, andra- och tredjehandsfavoriter som vann. Det slutgiltiga systemet såg ut så här:

Tryck på bild för större version.
Tryck på bild för större version.

Åke vann igen med Mellby Sambuca och det är bara att ta av sig hatten. Jag är otroligt imponerad av denna kuse, som gör vad Åke begär och det räcker varje gång. I första hade jag sex hästar och hade hoppats på skräll, men självfallet var MS med på kupongen och tillika utgångshäst. Jag körde med två spikar denna gång samt tre utgångar med krav på minst en.

I andra loppet var jag också ute och jagade skrällar med Jokersystemet. Åtta hästar fick plats och när jag väl lämnade in ändrade jag utgång från Mack Pointer till Niagara F.H som jag redan tidigare i veckan vurmat för. Falsig vann med Niagara, så det kändes bra att feeling:en var riktig denna vecka, även om han helt klart körde ett litet märkligt lopp Bosse.

I tredje hade jag också målat på rejält och hoppades på skräll, men här körde Ludde riktigt, riktigt bra som kontrollerade hela loppet och vann enkelt. Man skulle kunna tro att det var Örjan som tagit på sig Luddes dress.

I fjärde rök jag tyvärr. Det var nog ett av avdelningens svåraste lopp, men jag hade tidigt bestämt mig för att spika här, då en spik här skulle vara guld värd, om den satt. Tyvärr fixade inte Örjan biffen utan herr Jansson vann med Mugger M.M. som jag var livrädd för. Den och Fritiof Piraten med Kajsa Frisk kändes på förhand som de hästar vilka var största hoten emot. Med facit i hand skulle jag kört på känslan jag haft sedan i måndags och gett förtroendet helt till Niagara F.H. och spikat densamma och sedan målat på i fjärde, då hade sjuan suttit. Men, det är lätt att vara efterklok och med tanke på den rent ut sagt skitdåliga utdelningen känns det som det kan kvitta.

Resten av systemet satt, men det kändes ganska avslaget då det blev så dålig utdelning. Normalt kör jag två system, men denna gång lämnade jag inte in något litet matematiskt system som back-up, utan spar den insatsen till morgondagens extra-V75. Har inte kikat på startlistan inför morgondagen än, men ska sätta mig ner och spana lite nu.

Dags för lite Mötley. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

