Ny vecka, nya tag

Ptja, vad har hänt under söndagen då? Dagen inleddes med världens roligaste sysslor. Klippte gräset, trimmade kanter och rensade en stor del av häckrabatten. Därefter åkte farbror och slängde ogräs samt gräsavfall. Tillhör ni dem vilka på allvar tycker dessa sysslor är kul? Ta omedelbart er medicin! Så snart jag har storklonkat ska ett självgående, batteridrivet får inhandlas, den saken är klar. För att inte tala om att marksten ska läggas på garageuppfarten. Gräs- och häckklippandet är inte på något vis ett nöje, men är likväl överkomligt. Värre är det förb*nnade ogräset som växer som, öh, ogräs på uppfarten. Ogräsättika fungerar hyffsat, men eländet kommer tillbaka på några veckor.

Nåväl, efter väl utförda trädgårdssysslor var det dags för lunch som frun gjort iordning. En ryggbiff och klyftpotatis med hemlagat persiljesmör är aldrig fel. Satt som en smäck. Därefter blev det familjemys fram till kvällningen, junior var dock lite kinkig idag, men åt som ett gäng kalvar tillsammans, det gjorde han. Efter att ha varit nyttig under dagen tyckte jag mig vara förtjänt av lite poker.

Lirade två turneringar samt lite cash game på söndagskvällen. Texas Djup med 138 spelare och 15 ITM. Länge sedan jag fick så bra kort i en turre, men det hjälpte tyvärr inte denna gång och torskade  halvvägs in i turren på 83:e plats. Hade fått AA-pockets i sen position när någon i mid pos höjer till 300 då BB var på 150. Jag re-raise:ar till 900 och får syn av en spelare samt även storstacken på 12k som initialt höjde till 300. Sitter själv på cirka 5k i marker. På floppen bettar jag ca 1000k och får blott syn av storstacken. På turn finns steg- och färgdrag och jag går all-in. Får syn av fi som sätter stegen på river med sin TQ. Trist avslut, måhända skulle jag bettat hårdare på flop, var möjligen aningen vek där. Klassiskt AA-förlopp, vinn lite eller förlora stort.

Skalpen då? 55 spelare kände sig manade och 7 var ITM. När vi är 15 kvar sitter jag på femte prisplats med en hyffsad stack. Men, tyvärr torskar jag AK mot en draghand som sitter, kommer inte ihåg hur handen gick. Fick dock med mig en skalp, så någon krona ut blev det väl, men det täckte nog inte inköpet.

Kvällen avslutades senare med lite cash game som sedermera räddade hela kvällens spelande och vi gick någon krona plus då jag drog in 2.65 gånger mitt inköp till bordet. Inte på något vis några stora summor, men kvällen gick plus iaf.

Nåväl, när vi vaknar är det ny vecka, nya tag!

Vi avslutar med en liten nostalgitripp till början av 90-talet då man gick i gymnasiet. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

