Speedanalysen & Plantation Extra Old Barbados Rum 20th Anniv.

Se där, då har man just kommit hem igen från en mindre tur på sta’n. Pappsen fyller år i helgen och då den gamle önskade sig en konjak fick man pallra sig iväg till bolaget. Väl där inhandlades en butelj Braastad XO Cognac, vilken vi får hoppas faller farsgubben på läppen. När man ändå stod och kikade i hyllorna kastades några blickar över såväl whisky- som romsortimentet. Det senare lämnar tyvärr en del i övrigt att önska i Tidaholm. Whisky har de ett ok utbud av, men rommen, som sagt, behandlas ganska styvmoderligt. Döm därav min förtjusning när jag fick se en ny bekantskap i hyllorna. Jämte min favorit, vilken är Plantation Rum Barbados, fanns nu även några exemplar av Plantation Extra Old Barbados Rum 20th Anniversary. Självfallet fick en dylik åka med i korgen. Denna får avnjutas imorgon, gärna ackompanjerad av en V75-7:a…

Noterar att Speedanalysen har kommit och har börjat ögna igenom den så smått. När det kommer till V75 börjar jag alltid att först gå igenom startlistorna för egen maskin redan på måndagen och är mycket noga med att inte ta del av andras åsikter och synpunkter innan. Sedan, när jag väl lagt min egen ”ram” (oavsett om det blir Joker-system eller inte) börjar jag kolla upp vad stallen, tränarna och kuskarna tycker och tänker om sina ekipage under veckans gång. Om det finns några kusar som på streckprocenten är extra spelvärda, etc.  Vid sidan om alla expertutlåtanden, tränartips, etc, etc så är det nog ändå Speedanalysen som är det mest, återkommande, intressanta ”skriket”. Även om man inte alltid köper den gode Mikaels åsikter, även om de ofta är sunda, så är tids-summeringarna alltid bra att ha i bakfickan. Skulle tro att mina slutgiltiga system till 85 % baseras på egna tankar, 10 % på Speedanalysen och resterande 5 % på övrig sammanlagd info.

Vad gäller morgondagens V75 ser jag att det redan kommit några  strykningar under dagen och tyvärr har 12:an i V75-2 blivit struken. En skräll med Koskela vilken jag hade vissa förhoppningar om.

Nåväl, det är dags att göra ännu en liten trip för att åka till ICA och köpa helgens nödvändigaste. Blir säkert som så att jag återkommer ikväll avseende såväl trav som poker och måhända en liten romanalys.  Vad gäller kvällen blir det eventuellt premiär för undertecknad på Tidaholms pokerklubb, om alla göromål hinns med före kl 19.00. I annat fall blir det väl Texas Djup och Skalpen i sedvanlig ordning på SvS online. På tal om dessa gick de ljummet igår, men cash game gick något bättre.

Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

