Gungor & karuseller

Mja, travet gick väl så där. Stamping fick på pälsen av Hallsta Lotus, även om den tidigare gjorde ett bra lopp. Satt med fyra rätt efter lika många lopp och enda halvskrällen så långt som satt var Ariel Boko i tredje med P. Linderoth. Tyvärr torskade jag i femte och sjunde, så det blev bara fem rätt och utdelningen var snål. Vi tar dem nästa vecka!

Lördagskvällens poker var något bättre. Hade anmält mig till Långlördag, Texas Djup 21.00 samt Skalpen. Fick iskalla kort första 20 minuterna, men sedan small det till. I samtliga tre turneringarna gick jag på efterföljande tio minuter till top10 i samtliga tre turneringarna. Tyvärr mörkades jag bort sedan i Långlördag. Fick en del draghänder, men alla gångerna blev jag avpolletterad på floppen. I Texas Djup spelade jag bra och fick ok kort, men jag spelade en hand riktigt dåligt. Lirade pocket-nior överpretentiöst och åkte därmed ut, från en högst sannolik ITM-placering till att åka runt plats 60-ish. Trist.

Däremot gick Skalpen skapligt. Blev en segdragen historia som blev klar strax efter kl 01.00. Lirade tight och fick slutligen gå från bordet på tredje plats och hade då skrapat ihop 346 kr i bounty-pengar samt fick 606 kr för tredjeplatsen, vilket ger 952-110=  +842 kr netto i turneringen. Helt ok, även om ambitionerna låg högre.

Vi avslutar detta inlägg i sedvanlig stil, dvs med att kulturberika mina läsare med ett av Sveriges tveklöst bästa rockband, som tyvärr inte riktigt slog igenom så hårt att de kunde leva vidare. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

